13 de jul. 2018

Le Vieux Chaillol

Després d'uns dies d'escalfament pels Prealps calcaris, avui toca una incursió als Ecrins. El Vieux Chaillol és un cim còmode i agradable, sobretot si el comparem amb les muntanyes anteriors..., però és una bona talaia del massís, i com diuen els fracesos, amb una vista "epostouflante"!

Únicament té desnivell i llargada, però res d'especial més que una bona ascensió a un bonic cim.

Es pot sortir directament de l'estació d'esquí Chaillol 1600, o bé un centenar de metres més amunt remuntant amb el cotxe la pista forestal. El camíi puja en direcció al coll de la Pisse, tot i que de fet n'hi ha 2, el de la dreta que he fet servir per pujar,i el de l'esquerra, per baixar.

Pujant sempre tenim de fons la vall de Champsaur.
Al coll, cal continuar un camí ben senyalitzat amb fites fins a la cabana dels Parisencs, on comença la pujada final. Ara ja no hi ha camí, però es poden anar seguint les fites i algun rastre sense massa problema. És important saber que el recorregut puja sempre per l'esquerra de la carena principal.

Darrera nostre deixem enrere l'estètic pic calcari de la Venasque.
Cap amunt la neu es fa més abundant, així que arribo dalt amb els peus humits...
Llàstima del temps, que no és dolent del tot però està força revoltat, i les nuvolades que creixen m'impedeixen de veure la vista sobre els Ecrins, que té pinta de ser molt bona.

M'spero una bona estona, però el temps no millora, així que tiro cap avall una mica decebut.
I he fet bé de no estar-hi més del compte, perquè al coll de la Pisse ja comença a plovisquejar. Per sort, el temporal no engega de debò fins després d'arribar al cotxe. Me n'he escapat d'una de bona...

A sota us deixo el recorregut, i al Wikiloc hi trobareu el track.

Celebro la recuperació, aquestes vacances Alpines teves ja són tot un clàssic, com el Tour !

Ei, gràcies per la comparació..., però em van molt bé per posar-me a punt, i aquest any encara més. Ara ja torno a ser el de sempre!!