9 de jul. 2015

Pic Est du Combeynot, des de les Bussardes

Els cims de Combeynot formen un petit massís situat al sud del coll de Lautaret que, tot i formar part del parc nacional dels Ecrins, n'estan separats per una sèrie de valls que fins i tot permeten de fer-ne la volta caminant.

L'accés als cims es pot fer pel nord o pel sud, com que pel nord s'han de travessar geleres amb un cert grau de perillositat, em decanto per anar pel sud, tot i que el desnivell és el doble. Però la bellesa de la vall ho recompensa!

Des de les Bussardes, prop del pont de l'Alpe, surt un camí molt ben traçat que et fa guanyar desnivell gairebé sense adonar-te'n, i deixar enrere el bosc ben aviat.
Aviat arribo al bonic llac de Combeynot, on s'acaben les comoditats...

Per continuar cap al cim cal seguir un camí que travessa una sèrie de tarteres i, després, unes fites ens indiquen els millors passos per anar guanyant alçada i buscar el punt feble de la muralla sud de Combeynot.
El tram final fins la carena és molt pedregós i s'acaba fent una mica pesat. Sort que encara hi ha molta neu que facilita la pujada!

A la carena tiro cap a la dreta per pujar al pic oriental, amb un cim estret i punxegut on no hi cap gaire gent.
El cim, això si, és espectacular. I la vista també. És a prop dels Ecrins però a una certa distància i, per tant, té una posició de privilegi. Això si, els ulls se me'n van sempre cap a la Meije...

La tornada la faig pel mateix camí, més o menys, amb l'avantatge d'uns pendents nevats que fan que la baixada sigui ràpida i divertida, ara que la neu ja s'ha escalfat una mica.

Una ruta molt recomanable que podeu veure al mapa de sota i al Wikiloc.