10 de febr. 2010

Per la carena del Montsec de Rúbies

Des de que vaig estar escalant a la paret de Rúbies que tenia ganes de venir a resseguir aquest tros de la carena del Montsec. Finalment, aquest diumenge, vaig poder enredar a tota la colla a venir a fer una volta circular que sortint una mica més enllà de l'ermita de Meià, segueix tota la carena fins la Portella Blanca, per baixar al poble abandonat de Rúbies i tornar per la pista.

Des de cal Mans, el camí volta uns conreus per pujar seguint rastres de camí, ben indicats per fites, fins assolir la carena. Nosaltres vam preferir pujar després de voltar per la base una d'aquestes cingleres calcàries tan característiques del Montsec.

A la carena, ens va rebre l'aire fresc que bufava diumenge, un aire agradable, que no et deixava anar en màniga curta, però que mantenia una atmosfera molt neta.

El camí va sempre pel fil de la carena, pujant i baixant de forma suau, primer al puig del Camí Ramader, i després al Grau i al punt més alt, el tossal de Mirapallars.

Dalt d'aquest tossal, parem a fer un mos i ens fem la foto de cim. Se'ns veu contents, així és fàcil quedar bé a les fotos...

Durant tot el dia, la vista és excepcional sobre tot el Pirineu i el Prepirineu. Des de la serra de Cabrera fins les muntanyes de Panticosa i la serra de Guara. Del Cadí i la serra de Benavent (a sobre), a la conca de Tremp i la Maladeta (a sota).

Després del tossal de Mirapallars, el camí baixa a una collada per pujar al tossal de la Torreta, el punt més alt de tot el recorregut. Mirant enrera, destaca la neu que encara s'aguanta a tot el vessant obac.

Llavors ja només resta de baixar cap a la portella Blanca, on seguim les marques del GR-1 per baixar cap a Rúbies. Durant el camí comentavem que dinaríem a la plaça de l'església de Rúbies, i alguns ja somniaven amb prendre's una bona gerra de cervesa. Sembla que m'havia oblidat de comentar que ja fa molts anys que no hi ha servei de bar, a Rúbies...

Des del poblet, per retornar al cotxe, ho fem seguint la pista que porta a Vilanova de Meià. Una passejada molt còmode i agradable que ens permet de tancar la volta, tot gaudint de la llum de la tarda sobre les cingleres del massís.

En total, unes 7 hores molt ben aprofitades, entre caminada i parades, que trobareu al wikiloc i al mapa de més avall.

Roque ha dit...

Ei que això va molt ràpid, no m'ha donat temps a felicitar-te per la canal de la Roca Verda.
Ja tinc ganes de fer-ne alguna aquets any, a veure si em puc escapar.

Records

Bona volta Joan! ja t'ho han perdonat que no puguessiu fer la cervesa els teus amics?

Llorenç ha dit...

guapes les fotos!! feia un dia molt bó...tot i que estant parats a les reunions l'Antxi casi es congela! tot i estar al solet!
Va ser una bona coincidència! a vuere quan enllestim la feina i ens hi apropem!

lluís ha dit...

Quines vistes més immenses i netes del Pirineu. Realment en un dia així l'excursió s´ha de gaudir molt més, si puc anar-hi intentaré que sigui un dia ventós i clar.

Unknown ha dit...

Quina volta més xula! ara això de la cervesa, com ets!!!! he, he

Gràcies, Roque, ara encara no estan òptimes, però ja si pot començar d'anar. I quan la neu s'endureixi una mica, llavors serà collonut!

Bé, Jaume, al final fins i tot a mi em va saber greu que no n'hi hagués!

Llorenç, si que va ser una bona coincidència. Pensa que al matí ens vam trobar en l'únic tram de pista que vam recórrer, just abans de tirar amunt! I tens raó que l'aire era fresquet.... A veure si ben aviat podem anar a provar la novetat!

Lluís, ara de Berga a Vilanova no hi ha més d'1 hora i mitja, així que no et faci mandra d'anar-hi qualsevol dia com diumenge passat!

Queralt, pensa que s'ho van imaginar ells, jo sóc incapaç de fer una cosa així...

Joan Baraldes ha dit...

Hola Joan,

Molt guapa la volta.
Pel que llegeixo en els comentaris sembla que vas coincidir amb els Kutrescaladors, i com que parles de novetats....
Es que estan obrint una via nova ?

salut i a tibar

Això de passejar per dalt de les cingleres és un gaudi refinat. Oi més en lloc i dia com els que veu tenir.
Quines imatges tant boniques!

Joan B, alguna cosa estan fent, si acaba bé suposo que ben aviat en tindrem notícies!

Xiruquero, un gaudi refinat, no es pot definir millor. Tots vam tenir la sensació d'haver-ho encertat de ple!

Llorenç ha dit...

Bones! espero en tres setmanes o un més teni-ho enllestit! que tenim altres compromisos familiars!j ej je