4 d’abr. 2023

Puigsacalm, esperó dels Llops

Aquesta via que puja pel vessant sud del puig dels Llops, és una magnífica excusa per pujar al Puigsacalm escalant una mica i caminant bastant. Tan aviat com la vaig veure vaig pensar d'anar-hi, i finalment hi vam poder treure el cap amb la Queralt.

Reconec que em va agradar, tot i que l'escalada és curta, el conjunt de caminada i cims, i la volta de la muntanya, val la pena. I no s'escala amb un gres tan tou cada dia!!

A sobre deixo la ressenya dels Kutrescaladors, però nosaltres no vam fer l'aproximació des de Joanetes, si no des del coll de Bracons, penso que és molt més rodona i t'estalvies gairebé 500 m de desnivell.

Des del coll de Bracons seguim el camí normal del Puigsacalm i, al collet de Clivillers, a sota del Puigsacalm Xic, baixem a la dreta per agafar el camí dels Burros (senyal de fusta). Després d'un tram de baixada el camí comença a flanquejar seguint tot el vessant sud de la muntanya fins arribar, al cap d'una hora i mitja, al peu de l'esperó dels Llops (el darrer de la cinglera). Uns metres més enllà hi ha una cadena que ens indica que ens hem passat la pujada de l'esperó.

Grimpem uns metres i ben aviat trobem els primers parabolts, on comença la via.
Comencem a pujar i ben aviat veiem el to de l'escalada, un gres molt tou, que a vegades s'escrosta només de posar-hi el peu al damunt, que demana una certa atenció.

Però el dia és bo, i l'equipament abundant, i tot plegat fa que l'escalada sigui plaent, sobretot perquè el tram més difícil agafa unes bones fissures!
Els trams difícils són curts, i mica a mica anem guanyant alçada.
Un tram final ben estètic ens porta al darrer tram que ja és més una aresta senzilla que una escalada per l'esperó. Arribo al final de la corda i allà mateix ens desencordem i acabem d'arribar grimpant fins al cim del puig dels Llops.
Arribats al cim, trobem el camí ample i ben marcat que puja fins al Puigsacalm, on hi arribem en menys d'un quart.

Des del cim, una darrera ullada a l'esperó que acabem de pujar, i enfilem l'ample camí de baixada que ben aviat enllaça amb l'aproximació de pujada i ens torna al coll de Bracons.

Una excursió-escalada ben interessant a una muntanya singular que ens ha agradat molt!

Bona aquesta Joan, ajuntes l'escalada amb la caminada dues activitats que t'agraden prou, tú si que en saps !

A mi em va agradar molt, trobo que és una bona combinació per una jornada diferent!!