5 de set. 2011

La Figarassa. Cim d'Estela i Queralt, tres cims damunt de Berga

Una de les voltes més boniques que faig per entrenar als voltants de casa, és aquesta que ressegueix els tres cims més destacats que els Berguedans veiem contínuament, volent o sense voler. Una volta d'uns 23-24 quilòmetres i uns 1.750 m de desnivell, que també és ben bonica feta sense cap mena de pressa.

Té d'avantatge que el principal desnivell el fas d'entrada, en la forta pujada cap a la Figarassa. Després, ja és més d'anar fent, amb algun tram de baixada com ara el que hi ha fins arribar al santuari de Corbera (a sota).
Potser els racons més bonics són els que trobem cap a les Planes, sota la font de Tagast i el Cim d'Estela. Una pujada curta, però que dóna la sensació real d'haver pujat un cim. Curt i esmolat, però un veritable cim, amb una vista impressionant cap al sud.

Aquí dalt s'ha de parar una estona. Sense excuses!
De fet, cap a l'est podem veure l'itinerari que hem fet de pujada (a la dreta de la foto) i la part final del que farem tot resseguint la serra de Queralt des del Portet fins al Santuari  (a l'esquerra) abans de baixar fins a Berga.

Jo ho vaig fer per Puigventós, el Portet i el camí de l'Aigua de Queralt, però les possibilitats són tantes..... Perquè, tot i que és un itinerari que permet algunes dreceres i infinitat de combinacions, he volgut compartir-lo amb tots aquells a qui els hi agradi descobrir noves raconades i suar la cansalada. Així que a sota us deixo el mapa del recorregut i, al Wikiloc, el track.

Com qui va a fer un vol de Rambla, tú surts de casa i et fots a l'esquena tres cims com una casa!!
deuríes agafar gana no?

Pere de can Peret ha dit...

Cordills! Quina volta. Això no és pas un passeig de relax!

Tant boniques com son -i aspres a voltes també- aquestes muntanyes bergadanes, em sembla que en deixar Berga alguna fada et transmuta en isard i no desfà l'encanteri fins al retorn.
Altrament...

Jaume, encara que et quedi lluny, és una bona idea per entrenar la Matagalls!

Pere, tot depèn de com t'ho agafis...

Poeta, ja m'agradaria a mi, però de moment encara em toca anar suant fort!