18 de juny 2009

Opera prima al Gorro Frigi

Avui torno a manllevar una ressenya dels Escalatroncs (espero que no s'emprenyin...), perquè ahir a la tarda vam anar finalment a escalar a la cara est del Gorro Frigi, després de tantes recomanacions que m'han anat arribant.

Amb la calor que feia ahir a la tarda calia buscar a l'ombra com fos. Ni vent no feia!

La novetat va ser que, a més del Toni, se'ns hi va afegir l'Albert que feia temps que no escalava. Però ens va demostrar que escalar és com anar en bicicleta, que no s'oblida.

La via es de 5 llargs però, tal i com algú recomanava, si s'ajunten els dos primers, i el tercer i el quart, convertint-la en una via de 3 llargs, les sensacions són millors perquè fas un parell de bons llargs de més de 50 m.

Com totes les vies d'en Guillem Àrias, està farcida de parabolts grocs i per això la vam preferir a la Bella easo. Comença una vintena de metres sobre el camí, i és fàcil de trobar entre els arbres.

El primer llarg és més dur al començament (a sobre), i més amunt va afluixant (a sota, abans de la R2).

La segona tirada és la més dura (a sobre), tot i que realment els passos durs són això, passos o trams curts. Tot i que la roca és molt bona, ja comença a estar sobadeta, i l'empastifada de magnesi encara ho empitjora. A més, la dificultat no és massa constant, sinó que combina rampes fàcils amb desploms cabrons, que és el que menys ens agrada.

El darrer llarg comença amb una canal/diedre molt desplomada (a sobre, el Toni al pas dur), per aplanar-se després cap al cim.

Dalt del cim, ens fem una foto per celebrar que avui ha vingut l'Albert, que encara no hi havia pujat mai!

Durant tota la pujada, ens ha costat d'apartar la mirada de la Magdalena i la via 98 octans (a sota), de tan bon record.

Aleix ha dit...

Té bona pinta aquesta via, ara que ens estem iniciant en la via llarga! me l'apunto!

Dissabte passat vam anar amb la dona a passejar per Sant Joan i en tornar pel coll del camí de Sant Miquel vaig comptar tres cordades al Gorro Frigi. Ara que he vist la teva ressenya juraria que una d'elles pujava pel mateix cantó que veu fer-ho vosaltres.

Aquesta i la Magic Line, per mi són les més maques del Gorro.
Vaig trucar a un col.lega per anar a escalar dimecres tarda, però no podia i sol no em venia de gust, ostres no vaig pensar amb vosaltres, m'hagués apuntat; si os hagués anat be.

Aleix, sembla una esportiva llarga, així que no has de tenir cap problema.

Xiruquero, el camí de la carena que passa per sota el Gorro Frigi és fantàstic. Em sembla que de tant sovint com hi anem ens costa d'apreciar-lo.

Mingo, a i em va agradar molt més la Stromberg, que és més continua. Però ja sabem que tot és qüestió de gustos...

Quina sort poder sortir entre setmana Joan! ja m'extranyava que no trobés cap nova piulada teva...ja veig que no perds els bons costums. Ara et queda la bella Easo, segur que no tardaràs a fer-la.

Eduard ha dit...

Joan, no es diu manllevar, es diu aprofitar... I aquesta és la idea, que sigui de profit per algú.

També, estic amb tu, molt millor la Stromberg que aquesta, tot i que els passos d'apretar són prou xulos.

Salut i a seguir així!!

llembresku ha dit...

ei gatsaule, al final ja l'has fet!! ho vas comentar al blog. Una via molt xula. Pel que veig, la Stromberg també pinta bé. Ens hi haurem d'acostar!! Records i a seguir tibant!!!!!!!!!

Jaume, no sé perquè, però aquesta insistència amb la Bella easo m'ha fet pujar la mosca al nas... Per això vam anar a l'Òpera prima. Ara estic buscant algú que l'hagi fet que no siguis tu....

Eduard, celebro que no t'importi massa, ja veus que us cito i hi poso l'enllaç! A mi m'agrada fer ressenyes, però davant de les vostres penso que es feina feta en va.

També m'agrada que coincidim, potser algun dia haurem de quedar!

Llembresku, no te la perdis l'Stromberg. És molt millor, ja ho veuràs!

Eduard ha dit...

Per mi encantat! Ja tens el mail, així que quan tinguis alguna fàcil per fer només has d'avisar ;)

Fàcil?? Aquesta si que és bona... M'ho paunto per després de vacances!

Selene ha dit...

Ostres, acabo de descobrir que amb el Llembresku estudiàvem junts a primària! Que petit és el món, oi?!

Que dius ara! No pot ser, ell és molt jove....

És broma, però em pensava que era berguedà!

Selene ha dit...

Home, comparat amb segons qui és jove... :-p

Bé, ja veig per on vas....