5 d’oct. 2024

Panticosa. Espero Mowgli, i Espolón de la placas a la Palestra de Bachimaña

Aquests dies que hem passat amb el José Manuel per Panticosa els vam començar allà, als Baños. El mateix dia d'arribar-hi vam tirar amunt cap al refugi de Bachimaña i, de camí, vam parar a fer aquesta via senzilla, irregular, però prou maca.
Per arribar a peu de via només cal desviar-se uns centenars de metres del camí del refugi i de seguida hi arribem.

Ahir va ploure molt a la zona, i baixa aigua per tot arreu. Això fa que la dificultat de la via pugi una mica, l'adherència d'alguns passos no és ben bé la mateixa que amb la roca seca...
La via és irregular, va superant petites parets tallades per feixes, la qual cosa vol dir que no tens gens d'ambient però que per altra banda les reunions hi són molt còmodes.
La roca també és a prova de bomba.

Dos darrers llargs ens deixen a una feixa superior, on només cal buscar les fites per baixar fins retrobar el camí del refugi.
La nostra intenció era pujar al refugi per alguna de les vies de la paret de sota, però l'aigua que baixava pel riu feia impossible travessar-lo. Així que vam acabar d'arribar al refugi a peu, i després d'instal·lar-nos-hi vam anar a la paret de just al davant: la Palestra de Bachimaña.

Allà hi ha una via curta, de 4 llargs (tot i que a la ressenya només en marca 3), que ens va agradar molt: l'esperó de las Placas.
La ressenya de sobre és molt útil, però enganyosa, hi ha 4 llargs, manca el darrer de IIIº...

La via comença per un llarg snzill i poc equipat que porta al llarg clau de la via, un bonic esperó de plaques granítiques, aquest prou equipat.
El llarg clau és molt bonic, i el 6a fa referència a una placa final fineta, fineta...
Després ja només cal seguir amunt superant blocs i plaques, on cal tirar d'intuició perquè costa entendre cap on va la via. Nosaltres seguint la ressenya pensàvem que només hi havia un llarg i el company va haver de sortir de la reunió i fer un bon tram en ensemble!

Dalt de tot trobem la reunió i a partir d'aquí només cal seguir les fites que ens portaran al camí que ens retorna al refugi de Bachimaña.