6 d’oct. 2021

Punta Nera de Sorapiss i llac de Sorapiss des del passo Tre Croci.

Un dels llocs més visitats de les Dolomites és el llac de Sorapiss, la seva situació al peu d'una de les puntes del Sorapiss i amb l'aigua d'un característic color turquesa, l'han convertit en un punt de peregrinació. Absteniu-vos d'anar-hi si voleu estar sols!!

Nosaltres vam aprofitar per anar-hi i fer una bonica volta davant del magnífic cim del Sorapiss, pujant a un petit cim lateral: la Punta Nera.

Per fer la volta vam sortir del passo Tre Croce (el coll que va de Cortina cap a Misurina) i vam fer la processó cap al llac, amb les cues preceptives per fer-se la foto dalt de la roca.

Després cal enfilar-se pel camí que va per la tartera en direcció oest, i puja cap a una mena de desert mineral i silenciós on la geologia mana. Roca per tot arreu.
Abans d'arribar a la forcella on caldrà girar cap a la dreta, ens trobem primer un ramat d'isards, el primer que veiem a les Dolomites, i després una colla d'íbex, tots aprofitant la tranquil·litat d'aquesta vall penjada i aprofitant les poques herbes que hi ha a les petites planes.
Després de la forcella, el camí ben senyalitzat gira cap a la dreta i puja per una canal equipada, que no té altra dificultat que el pendent i el desnivell.

Algun tram de cable ens ajuda a anar pujant, però no té res a veure amb les vies ferrades i, per tant, l'equipament és prescindible.
Ben aviat arribem al cim de la punta Nera, davant nostre s'alça el massís del Sorapiss i, a sota i a l'esquerra, apareix el llac de Sorapiss que fa prou estona que hem deixat enrere.
Ara ja només ens cal baixar en direcció nord cap a la forcella de Falòria i seguir el camí 213 cap a l'est.

Cal dir que hi ha l'opció interessant d'agafar el bus fins al passo Tre Croci des de Cortina, i després a la tornada baixar cap al funicular Falòria que ens retornaria a Cortina. Nosaltres vam preferir fer la volta circular, però el bon funcionament i la freqüència elevada del transport públic donen per fer voltes interessants.
Sempre seguint el camí 213, que després gira cap al nord en direcció al Monte Cristallo, i que cada cop és més ample, arribarem sense problemes fins al cotxe.

Un recorregut que podreu trobar al Wikiloc.