30 de març 2016

Cambre d'Ase, corredor Gigolo i baixada amb esquís per la canal Central

Aquest any, l'alpinisme de proximitat no ha estat massa fàcil, la neu no ha arribat fins al final del què encara en diuen hivern i costa trobar racons en condicions.

Dilluns, amb l'Albert, vam anar a veure com estava el Cambre d'Ase. Suposàvem que seria factible d'aproximar amb esquís i fer algun corredor, però no havia pogut trobar massa informació prèvia...

D'entrada, arribem a l'aparcament i veiem que l'estació d'esquí està tancada, però el camí està nevat i pràcticament sortim amb esquís des del cotxe. Una neu ben dura, tan a les pistes com al bosc, que ens fa calçar ganivetes a mitja pujada.

Però el circ està ben bonic, i els corredors tenen bon aspecte, així que enfilem cap a la Gigolo (que coneixia de fa un parell d'anys) i, a la base, canviem esquís per grampons.
A la base, però, hi ha una gran acumulació de neu on ens enfonsem de mala manera i trobem a faltar una bona traça. Mica a mica, i amb paciència, anem guanyant alçada.
A partir de mig corredor, i a mesura que el pendent es va redreçant, la neu millora una mica i la pujada es va fent cada cop més agraïda, i l'ambient més espectacular.
Dalt de tot, una sortida en roca però amb bona presa, on únicament cal anar en compte en no enganxar-nos amb els esquís a la paret, ens deixa a la carena.

El dia s'ha ennuvolat, però almenys són núvols alts.
Flanquegem fins trobar la sortida de la canal Central, fem un mossec, calcem els esquís i tirem avall.

Al principi impressiona una mica, sobretot per la presència de roques a la dreta de la canal, però després dels primers girs, la confiança ens va amarant i la neu ja s'ha estovat el suficient per baixar amb seguretat.

El torrent també està molt millor del què imaginàvem, així que al final la jornada és una gaudi total, tant amb grampons com amb esquís!!

Una bona ascensió i ben aprop!! enhorabona.

Gràcies!! Aquest cap de setmana hem tornat a tastar la neu, i encara li falta una mica!!