17 de juny 2013

Penyes Altes de Moixeró, per la canal Llarga

Quan puges cap a Gréixer des de cal Tinent, la paret del puig Cubell (a sobre) no deixa de cridar l'atenció per la seva rotunditat. Fins fa poc, ignorava que per la seva base hi transita mig perdut el camí de la canal Llarga, però tan aviat com ho vaig veure a can Engarrista la vaig posar a la llista de deures.

Per arribar-hi cal seguir el camí del coll de Cabrera fins arribar a la vertical de la gran bauma vermellosa, des d'on només cal pujar-hi, sense camí però sense pèrdua.

Aquest dissabte fa un dia força calorós, i pujant noto fort l'estiu que arriba amb una bona suada! Però el dia és bonic i a mesura que pujo vaig guanyant perspectiva cap el sud.
Arribat al peu de la paret, hi ha tot de traces de camins i carreranys que pugen en diagonal tot flanquejant-la. A vegades cal caminar just per la base, a vegades cal allunyar-se'n uns metres, seguint sempre el millor criteri.

Pujant no puc evitar d'anar fent ullades a la muralla amb ulls d'escalador, tot i que actualment l'escalada està prohibida en aquesta zona, sense conèixer amb quins criteris....
Al final de la paret, el camí millora i gira de cop entrant al clot dels Amorriadors. Aquí cal anar a buscar la carena de l'esquerra que ens permetrà d'arribar ràpidament a la carena principal. 

Aquí recuperem el camí clàssic del Penyes Altes, i ens oblidem de la tranquil·litat i la solitud: Durant tota la pujada al cim em vaig creuant amb tot de gent que fan la Cavalls del Vent, suposo que en un parell de dies, perquè van força lleugers!
Al cim, em sorprèn la quantitat de neu que encara es veu cap a les muntanyes del nord (a sobre, el Puigpedrós), i penso que si segueixo la carena la volta potser encara tindrà més sentit, així que tiro avall cap a coll de Jou, en direcció a la Tossa.
Després baixo cap a l'Hospitalet, voltant la roca Sança, i retorno a Gréixer pel camí ramader.

Una volta prou interessant pel vessant sud del Penyes Altes, que podeu veure al mapa de sota i al wikiloc

6 comentaris:

Jaumegrimp ha dit...

Una bona trescada Joan! atraïents aquelles muralles...

enric faura ha dit...

Joan, d'on surt aquest camí ramader que estemens des de l'Hospitalet a Grèixer?

Gatsaule ha dit...

Jaume, les parets són molt espectaculars, sort que no hi deixen escalar, perquè em sembla que tampoc hi podríem anar!!

Enric, és el camí que planeja per damunt de la carretera i que surt sota mateix de la casa de l'Hospitalet. Abans d'arribar a Gréixer es perd, però seguint unes fites acabes arribant bé.

Xiruquero-kumbaià ha dit...

No hi ha dubte que has fet aquest "deure" amb escreix.

Luigi ha dit...

Hola Joan,

En aquesta zona hi niava una parella de trencalossos (que després va ser un trio, etc. etc...) Potser ve d'aquí la prohibició

Gatsaule ha dit...

Xiruquero, sort en tenim dels deures els dies de dubtes...., i poder descobrir racons amagats en aquesta comarca n'és un de potent!

Luigi, potser tens raó, però en tot cas tot el vessant sud del Penyes i la Tossa ho estan, de prohibits, sense gaires explicacions. Ja saps que jo no hi estic en contra, però no m'agrada la llei del més fort!