21 de març 2010

Pic de la Font Blanca

Després de les nevades ha arribat la caloreta, així que el dissabte quedem per sortir a fer-ne alguna amb esquís abans que no es fongui tota la neu i em quedi tot l'hivern sense posar-me'ls...

Amb la Queralt i el Toni tirem cap a Andorra, i ens decidim pel Font Blanca. Un dia que sortim, almenys intentarem baixar per una de les pales més famoses d'Andorra.

El dia no acompanya massa, el cel està esblanqueït i no fa gens de fred. La neu, és abundant, pero una mica pasta.
A mitja pujada ens trobem amb una colla de Gironella, amb qui arribem junts fins dalt de tot. El darrer tram fa vent i a estones patim perquè la boira no ens cobreixi, no hi ha res pitjor que un descens amb boira....
Finalment arribem a la piràmide final, i sembla que el temps s'anirà aguantant. Però tothom es mira la pala per baixar amb molt respecte.

A més, no hi ha ni una sola traça!
Mengem alguna cosa i tirem avall. Sorprenentment, veiem que ningú baixa per la pala. Me la miro i no es veu massa malament, m'hi poso i la neu no es veu perillosa però, per si de cas, a la meitat flanquejo cap a la carena per on baixa tothom. No em fa gràcia ser-hi tot sol...

La neu no és massa ràpida i, a estones, és una pasta enganxosa i lenta, així que tirem avall ràpidament. Un petit embolic al bosc i a les 2 arribem al cotxe. Hem trigat unes 4 hores a pujar i baixar, es nota que no ha fet gaire bon dia!
El recorregut de la ruta el podeu veure a sota i, el track, al wikiloc.

Xavi ha dit...

Hola Joan, veig que al final t'has estrenat amb les fustes. Nosaltres i vàrem estar dimecres al Fontblanca i, com que no tenim tant seny com vosaltres, ens vam tirar pala avall. La neu també estava una mica pasta, cosa de la primavera...
Records!

Padrino ha dit...

Ostres, sempre ho diré...ets un crack catacrak!!! dilluns 9h del matí i ja tens la teva piada del dia abans en el blog. Cullons ...l'has de fer tot baixant en el cotxe !!!!
Naltres estavem de cursillu al Pic dels Estanyons o de la Colilla o Tosseta de la Caülla. (Estanys de la Pera).
A vera si sóc capaç d'explicar la sortida en el blog meu.....
Ens veiem!!!

Llàstima d'ascens de les temperatures, ara que hi ha força neu i sense ventar, va i la calor l'espatlla!
vas fer bé de deixar la pala tranquila que amb calor i tanta neu...ja saps com les gasta!!

Xavi, ha estat una bona estrena tot i quedar-me a mitja pala. Però la sensació de ser l'únic de les dues dotzenes d'esquiadors que hi havia, que baixava per la pala, es feia estranya....

Padrino, per algú acostumat a piar cada 6 mesos, això deu semblar un rècord..., però estic segur que si t'hi poses, tots gaudirem de les teves sortides!

Jaume, no saps pas com estava la neu de pasta, però avui he vist que, després de les pluges, encara estar pitjor! Així que no em puc queixar...

Becki ha dit...

Creus que la neu està estable? aquests dies volem anar a fer quelcom per allà i no les tinc totes...

Becki, ahir vaig estar a la Carbassa, i la neu és putrefacta! Aquella neu porosa que no saps massa com esquiar...

Però si glaça una mica, la cosa pot millorar. Vés amb compte, però no deixis d'anar-hi!