13 d’oct. 2009

Puig Terrers, voltant per la solana del Cadí.

La solana del Cadí és un país poc agraït, o hi fa massa calor, o ja està nevat. A l'estiu preferim les obagues, i a l'hivern fa de mal anar-hi. Així que les tardors seques, com aquesta, és quan cal aprofitar-ho.

Buscant racons sense boletaires, el diumenge vam anar a pujar al puig Terrers gairebé sense voler, perquè l'interès estava en voltar per la solana i en els nous camins senyalitzats per la zona. I, sobretot, en veure si trobavem algun bolet per completar els del dia anterior!

Només començar a pujar ens adonem que el dia serà especial, amb la paret nord del Pedraforca (a sobre) o el Catllaràs (a sota) retallant-se en el paisatge.

Entre els arbres castigats pels llamps, la carena s'escapa cap a llevant amb la Tosa d'Alp, el Puigllançada, el Taga,....

Fins i tot tenim una visita ilustre, una aranya a manca d'isards: Eresus nigra o cinnaberinus (a sobre, és molt difícil que els biòlegs es posin d'acord en alguna cosa...). En tot cas trobo que és una aranya ben bonica, en aquest cas un mascle que, segons la wikipèdia, surt a la tardor a buscar femelles (allò que nosaltres fem tot l'any). Jo no l'hi devia agradar gaire, perquè es va escapar molt de pressa.

La tornada cap a coll de Bauma és senzilla, baixem per la carena fins trobar el camí que ens retorna a la pista Un volta prou interessant per aquesta solana que ja està canviant el color.

Els dos camins surten un tros més enllà del coll de Bauma, i estan senyalitzats amb franges blanques i verdes. Si se segueixen íntegres, permeten de fer una volta ben interessant per la solana del Cadí.

enric faura ha dit...

Jo sovint hi vaig. Aquest estiu vam estar-hi amb el teu amic insurrecte de la Nou.
És un lloc tranquil, on és fàcil veure isards i amb bones panoràmiques. I des del puig de Terrers en en quart d'hora et plantes al Comabona.
Només apte per a enamorats de les raresses.

Joan Baraldes ha dit...

Molt xula la sortida !
Per cert Joan, hauries de classificar les ressenyes que tens al teu bloc. Ara és molt difícil anar a trobar les que vas fer fa mesos, si no saps en quina data les vas penjar. Podries utilitzar el model del Llorenç, que classifica les ressenyes per zones d'escalada.
Vinga , que ja t'he donat feina.
Així podrem retrobar les vies que fa temps que ens vas explicar i que ara voldriem anar a fer

salut i a tibar

Enric, reconec que em sorprendre la zona, des de coll de Bauma no hi havia pujat mai allà dalt. I els camins estan realment molt bé! Vaig troba el lloc força especial, tens tota la raó.

Joan, és un tema que tinc pendent, tens tota la raó, perquè ja hi comença a haver molta informació. Però com que no paro, he, he, he,...

Mentrestant pots anar al cercador intern de google que hi ha a dalt a la dreta. No és el mateix, però funciona.

Molt xula la zona i les fotos molt maques. Les fas amb una compacta?
Estic d'acord amb el Joan B, jo algún cop he volgut buscar alguna escalada que tu has fet i és laboriós.
Una abraçada i a fer bondat amb el dit, el de la mà només.

Ha, ha, Mingo, si els altres 20 els faig treballar igual!

La càmera és una compacta que em dóna molt bons resultats, una Sony, però té una òptica molt bona. Ja s'està fent vella, però qualsevol la canvia!