20 de maig 2008

Pic del Martell, vies Scanner i Eucaliptus

Ahir a la tarda, amb en Marc, volíem anar a Montserrat, però a darrera hora, una oportuna ullada al radar meteorològic ens va fer canviar d'objectiu. Jo no em volia tornar a batejar a Montserrat i a ell tampoc li venia de gust, així que vam acabar al Pic del Martell.

Allà va fer molt bon temps i, com sempre, el teníem tot per nosaltres. Vaig tornar a badar i vaig deixar que tries ell la via: error ! L'escollida, l'Scanner. Una via que no deu fer gaire gent veient la qualitat de la roca.

Comença per la Mecano (a sobre, inici de la via) i continua recte. De fet, continua massa recte, sempre recte amunt, tieso i encara més tieso. I per si fos poc, el noi va empalmar els dos primers llargs, es veu que els trobava curts (a sota, al segon llarg).

Clar, es veu que com que només és 6a sostingut i força continuat, amb un llarg no en tenia prou ! Arribat a la reunió amb uns braços inflats com el Popeye, vaig fer un intent de continuar però finalment vaig cedir-li a ell tot l'honor (a sobre). Encara que després vaig comprovar que el tercer llarg era el més senzill !

Per sort, va tenir un atac de seny i la tercera reunió la va respectar. Això em va permetre de fer un llarg de primer, el darrer i no menys difícil, amb un tram desplomat molt interessant. Em sembla que és la via més continua que he fet fins ara al Pic del Martell, res a veure amb la majoria (a sota, el Marc a la sortida).

Com que tan sols eren 3/4 de 8, es veu que encara teníem temps de fer no sé quantes coses més. Així que vam rapelar fins al peu de la paret (3 rapels amb corda de 70 m per no sé quina via, potser la Jesus Barrientos), i ens hi vam tornar a posar.

Ara a l'Eucaliptus, tota una altra cosa. Quina diferència, això si que és escalar, forats, bones preses, replanets per reposar...., tot un luxe (a sobre, el Marc arribant a la primera reunió). També la roca és diferent, tot el que era adherència a l'Scanner aquí és ensabonat.

Per un misteri de ls matemàtiques, vam poder enllaçar els dos darrers llargs de 40 m amb una corda de 70 m (a sota, al segon llarg). Si que és cert que encara va sobrar ben bé mig metre de corda, però no m'acaben de sortir els números !

7 comentaris:

PGB ha dit...

Tu si que aprofites les tardes! Que segueixi així i a veure si al Juliol m'hi puc enganxar i acabar de passar un estiu dignament... :P

flx ha dit...

La scanner es una via força mantingudeta i xula, no es la tónica al pic, però alguna altra si que hi hà amb aquestes caracteristiques.
Ben aprofitada la tarde!!! ;-)

salu2

Gatsaule ha dit...

A mi l'Scanner em va sorprendre moltíssim. Ressenya per ressenya, no tes res a veure, per exemple, amb la Peor imposible, molt més irregular i fàcil.

Per exemple, el 6b de la Peor imposible el vaig trobar més fàcil que els 6a's de l'Scanner, i per suposat més curt.

També sorprèn que es faci tan poc....

flx ha dit...

es fa poc, per que no es molt coneguda.
Mirant ressenyes, semblen iguals, però en general, en el pic el grau d'un llarg el donen un o dos pasets concrets, en aquesta via el dona la continuitat.

Mingo ha dit...

Quan hi vàreu estar? Ahir dimarts vaig anar a fer la reserva tot solet. Mira que si vosaltres estaveu per allí i no saber-ho.

Pekas ha dit...

Una buena vía la Scanner... mantenida... y de grado bien ajustado... :-))))

Sobre las dos ultimas tiradas de la Eucaliptus... y la longitud de la cuerda... no serás tú el afortunado propietario de la famosa "cuerda inalámbrica" ..???
nooooooooooo..????
:-))))))))

Gatsaule ha dit...

Mingo, va ser el dilluns. I estàvem ben sols, en pots estar segur ! Ja hauria estat bé coincidir, ja. M'has d'enviar una proposta....

Pekas, la corda és del Marc, però ja vaig veure que era molt flexible !