20 de maig 2015

Gran diedre, a la nord del Pedraforca

Aquest dissabte, volíem fer una escalada ràpida per ser a l'hora de dinar a casa, i el Gran diedre va ser una bona opció. El José Manuel no l'havia escalat mai, i jo infinites vegades, però és una via que no em fa gens de mandra de repetir.

Sortíem de cotxe a 2/4 de 8 del matí, d'un aparcament amb pocs cotxes, i ben aviat som al peu de la via original. allà fem els quatre llargs del sòcol, fàcils i evidants que ens deixen a la cornisa.
Fa un bon dia, però fred, i el vent bufa a batzegades prou fortes com per pensar si estem fent bé d'estar aquí... Així que decidim mantenir-nos abrigats però sense deixar d'escalar, en el fons estem en una via on la retirada és molt senzilla...
Mentre pujo no puc evitar els records, i com de satisfets estàvem la primera vegada que hi vam pujar, estrenant uns peus de gat que encara no sabíem massa com anaven... 

Ara la via te uns bons parabolts a les reunions, i la mentalitat és ben diferent: pugem sabent que la via és fàcil, que amb el material que portem no tindrem problemes, i busquem només el gaudi pur de la verticalitat!
El llarg difícil, però, continua sent difícil. Però només això, i ben aviat som a la Pany.

Enllaço el darrer llarg del diedre amb el flanqueig, i ja ens trobem en terreny senzill. Ara el fred ja no mossega, i el vent ha afluixat.
Ens desencordem i acabem d'arribar al collet de la Cova. Ja només queda la desgrimpada cap a la bretxa del Gat, la malmesa tartera i la cervesa hidratant al refugi!

Ha anat molt bé, a les 2 ja tornem a estar a Berga....., una bona matinal!!

7 comentaris:

Jaumegrimp ha dit...

Quina sort que teniu els Berguedans de tenir tan aprop el Pedraforca!
Bona Matinal !

Gatsaule ha dit...

Tens raó, de fet aviat farà 40 anys de la primera escalada que hi vaig fer!

Xiruquero-kumbaià ha dit...

Els records son més dolços si encara es pot fer allò que es recorda. Oi més si ja fa 40 anys!
Felicitats.

Ramon ha dit...

Hola Gatsaule, tinc ganes de repetir el Gran diedre, però entrant per la via original com comentes tu (l'he fet per les cornises i la Cerdà Vergés), però un cop ho vaig intentar i no ho vaig veure gens clar. Em podries donar alguna indicació i si hi ha algun equipament. Moltes gràcies.

Gatsaule ha dit...

Doncs jo ho veig força evident, però no sé si ho és per a tothom... El que faig és pujar en direcció a la base de l'Homedes i la Pany, i abans d'arribar-hi marxar cap a la dreta per unes cornises evidents que es van estrenyent fins arribar a un punt on s'acaben. Allà hi ha una placa collada a la paret on sempre m'asseguro per muntar la R0, llavors només cal seguir en diagonal ascendent per un itinerari força evident en direcció a la base del Gran Diedre, amb alguns trams de III i IVº intercalats entre grimpades.

Ramon ha dit...

Moltissimes gràcies,jo pensava que hi havia d'anar com si anés a la cerdà vergés, i anar a buscar l'inici a l'esquerra d'aquesta. Moltes gràcies altre cop

Ramon ha dit...

Moltissimes gràcies,jo pensava que hi havia d'anar com si anés a la cerdà vergés, i anar a buscar l'inici a l'esquerra d'aquesta. Moltes gràcies altre cop