26 de març 2009

Miranda del pas dels Francesos: Camí de l'Alsina

Avui, amb el Toni, hem fet la darrera escalada de tarda d'horari d'hivern. A partir de la setmana vinent, amb la tarda més llarga, ja ens podrem plantejar reptes més interessants. O més llargs. O amb més aproximació.

Per fer la despedida hem anat al Camí de l'Alsina, una via que fa drecera al camí de les escales que puja cap a Sant Benet, i que permet evitar-les si fan realment mandra de pujar. En 5 llargs et deixa sota mateix de l'ermita.

A sobre he deixat la ressenya d'Onaclimb. La via és irregular, comença per una placa pulida de 6a, diuen, però nosaltres hem entrat per la canal de la dreta, molt més assequible. Tot i això, la roca està bastant pulida, tant en aquest primer llarg com en el segon (a sota, el Toni començant-lo).

Després d'una caminada a través d'un bosquet, comença un festival de plaques i bona roca. De cop, tot canvia, l'adherència, la confiança, la moral... El tercer llarg està molt bé, una placa que es va adreçant fins al sorprenent flanqueig que et porta a la reunió i que, fins que no hi ets, no el comences a entendre.

La quarta és una mica a l'inrevés, comença dreta, i es va tombant fins la reunió (a sobre).

El darrer llarg és una mena de perla, una placa força sostinguda en el Vº i molt ben equipada. Gairebé 40 metres de gaudi constant. Molt recomanable, val la pena el viatge!

Arribats al camí de dalt, ja només queda mirar cap amunt, cap a Gorros i els cims de Sant Benet, per pensar quina serà la propera d'aquesta zona...

Eduard ha dit...

Quina enveja això de les tardes entre setmana!!!
La primera part de la via, fins al bosquet, quasi que no val la pena fer-la: està moooolt polida; en canvi les tres últimes tirades són tot un gust, sobretot la darrera placa que és un V de somni.

Joan Baraldes ha dit...

Felicitats per la via,
Aquesta és d'aquelles que recordes i que sempre ve de gust repetir, principalment les tirades de dalt !

salut i a tibar

Enhorabona Joan i Toni, després de vacances m'apunto amb vosaltres, la setmana vinent encara tinc feina el dimecres.
Molt bona via, bé jo no he fet les dues primeres tirades, vam entrar per la 3a, sense saber-ho i em van agradar molt.
Una abraçada

Anònim ha dit...

Iepa Gatsaule.

Si vols una verdadera PERLA de la escalad a St benet, clàssica i bonica, ara que apretarà la caloreta, et recomano la CERDÀ-POKORSKI a la PRENYADA. UNa via romantica i lògica.

es tracta de la germana Bessona ( i trapella) de la Gomez Xalment...no és bessona univital.lina, pel qual és la ovella negra de la familia...més dureta, a l'ombra, més atlètica i vertical..etc..per contra es tracta de ua escalada més solvent, més franca, més ruda, a l'ombra..més alpina...

Passar per sota el CONTRAFORT i just després enfilar la canal a mà esquerra ( uns mts després de passar per una llastra al peui del contrafort, i del sender a trinitats). S'arriba en minuts d'esfo´ç a peu de via.

Ll1, al gust, per la placa o pel diedret...III on pots col.locar alguna merdeta...15 mts fins una savina. LL2 i LL3. empalmables...diedre molt maco..hi ha algun tac, algun clau i algun spit..a complementar amb tascons...la sortida del diedre presenta un breu tram de placa de Vº exigent...s'hi veuen restes de pitonades i algun embarque directe...si ho saps veure amb un senzill pas et plantes a la reunió...es tracta de no seguir amunt i buscar una mica a la drta, més rampat els còdols adeqüats.
LL4: Inici vertical, pas de V+ fins una fissura, la fissura i la sortida ( escarpes bones) marca Ao o 6a+, fins una xemeneia molt guapa de IV+...on poses algun friend gran...fins a la R en la repiseta abans del cim. El cim s'assolix per la NORMAL..un pas de esqueneta ( v+) i la resta facil III+. El rapel, el de sempre.

salut!!!

Eduard, és que tinc que posar-me en forma, que enyoro com estava ara fa un any!

Joan B, les tirades de dalt són molt bones, tens tota la raó. I tan ben equipades.... Love climbing total!

Mingo, a veure si és veritat, sembla que continuarem quedant els dimecres cap a les 4 o una mica abans....

Tranki, moltes gràcies per la info, que ara en pensem fer unes quantes de clàssiques de Sant Benet. Ahir en parlàvem, d'aquesta, però volíem deixar-la per quan apreti més la calor.

Clar que amb tants detalls potser ens ho repensem i hi anem abans!

Ep Joan! analitza be els consell de l'Oriol ( TRanki) que està molt fort i tot ho veu fàcil! El camí de l'Alzina fa temps que el tinc a la llista, i de moment s'hi quedarà...el primer llarg està tan polit? m'hi vaig acostar quan férem el camí del Xas i m'atrèia aquesta tirada...ara hauré de continuar mirant-m'el!!!

Jaume, tal i com recomana tothom, el primer llarg el vam fer per la canal de la dreta. Des de sota el 6a polit no tenia mala pinta, però ja el provarem en una altra ocasió....

Pekas ha dit...

Mola ...mola.. el efecte bloguer... vinga més deures a la llista... ;-))))

Si, Pekas, és allò del Libro gordo dels deures....

I recorda que per aquestes festes s'ha de fer abstinència!!!