12 de març 2009

Garraf: volta des de Sant Miquel d'Olèrdola

Aquest dijous a la tarda hem sortit amb la Clara a fer una volta per les serres que separen el Penedès del Garraf, aprofitant el bon temps i abans no arribi la calor.

Hem sortit de Sant Miquel d'Olèrdola, (a sobre) a la vora de la carretera que porta de Vilafranca fins a Vilanova, una església prerromànica consagrada l'any 992 i on s'hi troben importants restes de l'època romana.

Just sortir, hem passat pel Pla dels Albats (albat = criatura morta abans de tenir ús de raó), una necròpolis de tombes antropomorfes orientades E-W, majoritàriament de criatures (a sobre). Ahir, moltes estaven plenes d'aigua i l'efecte que fan és realment curiós.

Mentre caminem, davant nostre veiem la cinglera i escola d'escalada de la font de l'Ametlló (a sota) per on passarem més tard, amb Vilafranca al fons.

Els camins del Garraf ja sabeu com són, garrics i margallons travessats per línies de pedres blanques i, entremig, conreus de vinya que en aquesta època ja comencem a trobar ben florits.

Després de deixar enrera can Castellví i els forns de calç que encara es conserven, aprofitem una bona instal·lació de cadenes i graons per baixar a fer una ullada a la Balma de can Ximet, plena de restes d'ocupació humana i amb les parets farcides de vies d'escalada que es veuen força antigues. Vies que veig que no surten a la guia d'en K. sobre la zona.

Tornem a pujar i recuperem el fil de la carena, travessant la part superior de la zona d'escalada fins un punt on un camí marxa cap a la dreta de baixada, i et porta fins a la Font de l'Ametlló (a sota).

Llavors ja sols ens queda baixar al fons de la vall i resseguir la pista que recorre el Fondo de la Seguera. Un camí ben senyalitzat que després agafem a la dreta, ens portarà a la font de Fontanilles i de tornada cap a Sant Miquel.

Sense presses i gaudint d'aquestes raconades carregades d'història, hem fet la volta en dues hores i mitja.

A sota us deixo el mapa del recorregut i, al wikiloc, el track per qui el vulgui.

La darrera vegada que vam pujar a Olèrdola ho vam fer sortint del poble en un recorregut també tancat. Pel que veig m'he perdut la Balma de can Ximet, de moment, que pel que dius la instal·lació de cadenes és bona.

Si, nosaltres també volíem sortir de baix, però la burocràcia fa que les tardes encara siguin massa curtes....

Ara l'equipament per baixar a la bauma està molt bé i és còmode, però costa trobar el punt d'inici.

K. ha dit...

Bonic i complert recurregut per un troç del Penedès que m'estimo especialment.

A part de les vies de Can Ximet (quasi totes le bones) està prohibit escalar, per això no hi he parat gaire interès.

Records fiera

Doncs vaig pensar molt en tu quan hi vaig anar.... Ara tinc ganes d'anar-hi a escalar algun dia. Espero que a les tardes la temperatura sigui agradable, a l'estiu!