7 de febr. 2007

La serra de Queralt

El diumenge passat va ser un dia gris i desagradable, i vaig optar per sortir a mig matí a fer una tirada llarga de córrer per la muntanya. Aprofitant que tenia pendent de reconèixer alguns camins mig perduts de la solana de la serra de Queralt, vaig anar a fer la volta que podeu veure al mapa de sota.

Una part del recorregut coincideix amb el segon del llibre sobre itineraris per l'Alt Berguedà que ja hem comentat algun cop. Però anant amb pantalons curts no em va agradar massa un tram sense camí i molts esbarzers, i llavors vaig tirar pel dret avall per la pista per retornar a casa.

El recorregut comença pujant a Queralt i seguint el camí de l'aigua fins un dels punt alts de la serra, des d'on tenim bona vista cap al Picancel (foto de dalt) o cap a Espinalbet i Corbera (foto de sota), on es veu molt bé el plegament que fan les roques calcàries del Garumnià i com envolten l'àrea del santuari de Corbera.

El camí continua per l'obaga, passa per sota el roc del Gegant (foto de sobre) i travessa els boscos de Campllong, on vaig trobar els camins ben nevats (a sota).

Abans d'arribar al coll de Joet, sobre la Mina, on comença la serra dels Tossals (on hi ha una bona perspectiva del Port del Compte i la roca de Canalda, a sota), la ruta canvia de vessant per entrar a la solana i deixar la neu enrera. Després de passar per la casa de la Mesquita, vaig retornar directament cap a Berga.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Trobo que per agafar gana per dinar està bé. Està marcat el camí ????? o l'has d'anar fent i desfent ???

Gatsaule ha dit...

Hola rapinyaire, no està marcat enlloc, però amb el teu nas no hauries de tenir problemes !!