3 de febr. 2007

Via Francesc Suñol a Malanyeu

En el darrer número de la revista Desnivel hi apareix una ressenya de Malanyeu, que sembla que la va obrir en Francesc Suñol l'agost passat. Després de pensar molt, va batejar la via amb el nom de: Francesc Suñol (baixa Modest, que puja aquest !).

Al ser una zona de la paret que no coneixia i que és força més tumbada que la resta, em va cridar l'atenció desseguida i, tot i que la resenya que he fet (foto de dalt) no acaba d'assemblar-se a la que surt a la revista, tampoc se'n va tan lluny.

Roca molt bona excepte en algun punt en concret (se'ns han trencat un parell de preses de mà) i molt ben equipada amb spits, tan sols calen 9 cintes més reunió per fer la via. El primer llarg que veiem a sobre amb el Salvador i el Toni és interessant però no crec que arribi a Vº enlloc. El segon, a sota, volta sempre a l'entorn del IV.


El tercer i darrer llarg (foto de sobre) té un pas de 6a d'aquells tan emprenyadors, però la resta és més senzilla i la roca és molt bona en general.

Tot i que la via està equipada per rapelar-la, nosaltres hem preferit fer la cresta i tornar pel camí normal de baixada, que no té cap problema i sembla que fa que el dia sigui una mica més complet.

5 comentaris:

jaumeplanellpiqueras ha dit...

Ei Gatsaule! no pares eh...es veu prou maca la Francesc Sunyol, i la Drac Gos encara més, la tinc a la llista de vies a fer.

Anònim ha dit...

Hola,
una preguntilla... Nosaltres en vem ficar (crec) a la via fa unes setmanes i molt xula, però, si no ens vem equivocar, la via està uns metres a l'ESQUERRA de la Pulcra (al Desnivel diu a la dreta) i al primer llarg vem xapar 11 espits tots nous de trinca (al desnivel diu 8 cintes i al teu comentari 9)...

Pots confirmar que és així? més que res per assegurar-nos que vem estar a la Francesc Sunyol jeje...

Salut!

P.D. Per cert, naltros vem rapelar... És fàcil trobar el camí de baixada?

Anònim ha dit...

Gatsaule!

ke se m'acumulaaa la feina!!!

el camí, els senzills, ara akesta....
Menuuuus mal que la drac gos... keda fora del meu abast...;-)))

Gràcies! per les ressenyes!!!

Joan Baraldes ha dit...

Bon dia Gatsaule,

En primer lloc felicitar-te pel blog i agrair-te les ressenyes tan bones que hi penges.

Fa uns dies vaig fer la Francesc Suñol i estic força d'acord amb els teus comentaris.
Jo també crec recordar que amb nou cintes n'hi havia prou.

Tu que et coneixes bé la zona em pot dir si la via "sabinot feresteg" ara està re-equipada amb parabolts ?
La linia de parabolts que hi ha 2 m. a la seva dreta, quina via és ? en saps les tirades que te i la dificultat ?

Gràcies a l'avançada

Joan

Gatsaule ha dit...

Gràcies pels comentaris. Enric, potser et vas ficar a la que hi ha més a la dreta i que comenta en Joan B. La vaig veure ressenyada al bar de Malanyeu i crec que la dificultat de les dues és semblant, espero poder ressenyar-la aviat, perquè són vies molt disfrutones.

Joan B, em van comentar algun reequipament que podria ser la savinot feréstec, però no ho sé del cert. En tot cas, allà segur que allunyen bastant més.