11 de gen. 2010

Una petita hivernal al Cim d'Estela

Aquest diumenge, darrer dia de vacances pels qui en tenim més que els mestres, seguia fent fred, però almenys va sortir un bon sol que ens va animar a tota la colla a pujar cap els Rasos de Peguera. L'objectiu: el Cim d'Estela (a sobre).

Com que volíem arribar a dinar aviat a casa, vam sortir del pla de Puigventós, tot i que és a l'ombra. Així que, quan encara no havíem caminat unes centenars de metres, ja vam parar per tornar-nos a abrigar!

La pujada pel bosc va ser divertida, hi havia força neu, i els boixos també n'estaven força carregats, però el "savoir faire" dels qui obrien la traça va servir per pujar sense gaires complicacions. Tret d'algun incident menor...

Després del tram que va més pel mig del bosc, arribem la carena seguint un camí ample. Darrera nostre, veiem la serra de Busa i el Montsec (a sota) carregats de neu. Caldrà esperar una mica per anar cap allà.

Per arribar dalt de tot, hi ha uns petits trams aeris que a l'estiu no tenen cap problema. Però aquest diumenge, amb la neu acabada de caure i ben inestable, la cosa era ben diferent. Només cal veure al Toni per saber com ho vam passar tots en el primer tram, a la sortida d'un cable:

Sense presses, obrint traça i assegurant els passos, vam anar voltant el queixal final seguint les cornises que ens van menar fins el punt més alt.

Un darrer tram de grimpada amb neu, i el cim! El dia continuava essent magnífic, però la baixada ens feia patir i no hi vam estar gaire estona, dalt de tot.

Fem quatre fotos, unes ullades als cims veïns tan coneguts, i finalment treiem la corda per assegurar el primer tram més penjat i insegur de la baixada.

Després, el retorn ja no va tenir més problemes, i en un moment érem baix, arrebossats de neu, però contents del cim i d'haver-nos tret el fred del damunt!

I agraïts d'aquest país tan bonic que tenim al costat de casa!

Espectaculars les fotos, com es pot transformat un cim en condicions hivernals oi? El Puig d'Estela ja se les porta sense neu!!

lluís ha dit...

Mira que he maleït el cable algunes vegades, però ben mirat, a l'hivern veig que no va pas tant malament.

Jaume, sobretot es nota en el darrer tram, amb algun flanqueig força aeri que amb neu sense consolidar fa una mica de iuiu!

Lluís, sort en vam tenir del cable, perquè de la neu que hi havia no te'n podies refiar, i les plaques de sota són ben llises...

No sé què posar, Gatsaule, a part de OOhh!

Pekas ha dit...

El finde , al revés que molta gent,
vaig preferir quedar-me a la terrassa de casa.. le hordes domingueres-atileres... van invaïr tots els camins , racons , parkings
boscos ..al voltant de casa...

Eso sí.. el dilluns vaig disfrutar de la neu i de les muntanyes nevades...

Sens dubte el diumenge va fer un día brutal per pujar cims...