25 d’abr. 2007

Sant Jordi 2007

Aquest any Sant Jordi ha estat generós i he trobat dos llibres que m'estan ajudant a acabar d'omplir el calaix dels somnis.

Són dues seleccions de vies d'escalada dels Alps i Prealps, sobretot francesos, en les que el títol ja ho diu tot: "Escalade plaisir". Hi trobem un total de 274 vies, de les que no n'hi ha cap que tingui algun pas de 6b obligat, i tan sols 30 tenen passos de 6a obligats.

Són tot vies llargues, entre 100 i 500 m, d'accés còmode (vol dir sense geleres i no excessivament llarg) i amb un grau d'equipament que les fa atractives.

Les vies estan agrupades per zones, que van des del massís del Mont Blanc (a sobre), fins el Verdon i les Calanques (a sota).

A mesura que les vaig mirant, els projectes se'm van acumulant d'una manera fins i tot atabaladora: les grans vies de les Calanques, les clàssiques del Verdon, del Corno Stella o de les parets d'Ailefroide. També hi ha vies increïbles en massissos mítics com Cerces, Belledonne, Vercors, Beaufortin o les Aiguilles Rouges.

Uffff !

4 comentaris:

Piter ha dit...

Ostres..

si al final vaig a Niça a currar( ... o bueno encara que no hi vagi) i necessites company jo m'apunto jeje

Apa.. a reveure !!

Mohawk ha dit...

Je,je,je...a mi si em segueixes "passant a buscar" no em fa res anar a les Calanques, encara que no sigui a fer una via "plaisir", ja,ja,ja... :P :P

Gatsaule ha dit...

Piter, si vas a Niça avisa, que et vindré a veure segur. L'any passat vaig estar-hi pels voltant i és increïble la quantitat de muntanya que tenen allà mateix.

Mohawk, ja saps que a les Calanques o al Verdon i podem anar quan vulguis. Ja et passaré a buscar....

Pekas ha dit...

Tenen bona pinta aquests llibres...
Jo em vaig pillar el del Piola...
Buuuffffff.... cuánta feina que tenim... :-))))