14 d’abr. 2007

Bauma de can Solà

Després de veure-la al blog del Jardí de les Hespèrides, aquesta bauma em va cridar molt l'atenció i vaig pensar que algun moment hi hauria de treure el cap.

Aprofitant el mal temps d'aquests dies i a l'entrenament que vaig fent d'artificial, l'altre dia m'hi vaig acostar. Realment és una bauma enorme, amb una diàclassi que la parteix pel mig i que ha generat una sorgència d'aigua just al fons.

Hi ha tot de vies, però ja vaig anar directament a la més senzilla i millor equipada (crec), que es pot pujar amb estreps o amb lliure, la Techo grafiosis.

Era la primera vegada que feia escalada artificial en solitari i la tècnica no és massa diferent que quan puges en cordada, però es troba a faltar l'ajuda de la corda quan xapes. sobretot en ple sostre.

De fet, no vaig ni arribar a la primera reunió, em va passar una cosa curiosa: amb el balanceig d'estar penjat com un fuet em vaig marejar fins al punt de no poder continuar. Vaig haver de baixar, reposar, refer-me, i agafar forces per tornar a recuperar el material.

Sort que era a la bauma i no al sostre de la GAM de la Paret dels Diables !!

9 comentaris:

QUIMI ha dit...

Bones Gatsaule!
Per on cau aquesta bauma?te molt bona pinta!Aixo de marejarse en plena feina dona molt mal rotllo,a mi tambe m'ha pasat alguna vegada i el estar escalant sol no ajuda gens...
Per cert,has fet la GAM de diables?tinc pensat ferla aquest estiu,pero diuen que hi han uns pasets als llargs superiors despres del sostre que no hem fan decidir per anar-hi.

Gatsaule ha dit...

Quimi, la bauma surt a la guia de Montserrat sud, és molt a prop de l'hotel del Bruc. A 5 minuts del cotxe.

La GAM és un projecte molt vell, però si no milloro als sostres, de moment ho tinc xungo per anar-hi !

Mohawk ha dit...

Ja,ja,ja... Gatsaule! Tu tranquil, que a mi també m'ha passat lo del mareig, despenjant-me d'una via esportiva mooooolt desplomada vaig començar a donar voltes i no hi havia forma de parar, i com que no podia tocar la paret ni l'altra corda, casi trec l'esmorzar al terra...

En artificial, la clau per no donar voltes és la cigonya, però et deixes els lligaments de tant plegar el genoll... si voleu practicar els sostres no us perdeu el "Viatge a l'Infern" a Roca Gironella (St. Miquel del Fai), 45 metres hortizontals..., i podreu veure la seva veïna, la "Volta al món", quatre llargs de sostre horitzontal... el millor per la lumbalgia :P

Anònim ha dit...

Ei Gatsaule vigila amb les cervicals,je,je!

Jo també em vaig marejar un cop a la Bauma de Can Solà, fent un exercici de remontar corda amb jumar i croll.
Comences a donar voltes i veus les estrelles.

Salut!

Anònim ha dit...

Eiiiii senyor, molt bones!!!
quines coses que et passen ji ji... ara jo que tu primer faria un intensiu en algun parc d'atraccions ;-)))... ja veuràs com lo del mareig millora !!!

Ens veiem!

Anònim ha dit...

HHAHAHAH!

Gatsauleeee!

De fet en aquesta Bauma és tipic Marejar-se...mira que et dic que la darrera vegada que vaig ser-hi vaig acabar "marejat" 24 hores !!!!

En aquest forat s'hifant les famoses "raves" d'escaladors, i suposo que els efluvis directes ( fums diversos de substancies diverses), i els indirectes ( vapor de suor destilant les substancies) ascendeixen i s'adhereixen al sostre, de manera que tant se val si vas en lliure com en artifo...acabes pedal ( i no em refereixo als estreps). Tranqui que a diables això no passa.

En quant a temnes TECNICS, et recomano que ( a no serq ue realment es tracti d'un tema de ecrvicals), usis TRES PEDALS ( en poses dos i enlloc de una daisy llarga una cinta expréss a l'anella Ventral)..així es crea una "V" que evita el volteig. En el canvi d'estrep obres bé les cames, fas la traslació i un cop anclat al següent bolt, la cigonya fins que tornis a col.locar els dos pedals i facis la "V"...

salut i records!

Pekas ha dit...

i una Biodramina abans de penjar.ti...???? jejejeje...

Com ens hem de veure... penjats com fuets i llonganiçes i marejats... aissssss... aquest "jovent"... :-))

Estic d'acord amb TR... de fet hi ha molta gent que avui en día per fer artifos "severes" porten 4 estreps i dos daysis... algunes maniobres funcionen molt millor amb més estreps...

Vols una Biodramina..??? :-))))

Gatsaule ha dit...

Moltes gràcies pels consells, però em sembla que el problema no és tan tècnic, tot i que provaré això del 8 estreps, la cadireta i les 3 daysis, sinó més aviat que em caldria la biodramina.

És un problema greu que arrossego desde sempre, m'agrada molt el mar, però si m'enfilo a alguna cosa que es mou, ni que sigui un patí, als 5 minuts ja estic llest.

La novetat és que escalant no m'havia passat mai....

PGB ha dit...

Joan, el proper dia m'ho dius i t'agafo unes biodramines de la farmacia de me mare! ;D