27 d’oct. 2011

El cogulló de Turp, des de Perles.

Diumenge passat, amb la mala previsió del temps que hi havia, vam marxar cap a ponent, on semblava que faria més bon temps. I la veritat és que ho vam encertar, perquè fins a primera hora de la tarda va fer un dia magnífic.

L'objectiu era el cogulló de Turp, un cim bonic i interessant, amb unes vistes molt bones sobre tot l'Alt Urgell. El cim és fàcilment accessible des de Llinars, però nosaltres teníem interès en pujar-hi des de la vall d'Alinyà. I com que ens agraden les rutes circulars, vam deixar el cotxe a Perles per pujar-hi des d'allà.

Al començament la ruta és una mica enrevessada i costar de seguir, però ben aviat s'aclareix. Sobretot a partir de les cases del cal Pota (a sota).
Després, passem per l'ermita de santa Pelaia, i ben aviat arribem sota del Turp, tot travessant camps de patates. Les conegudes i gustoses patates d'Odèn.

Una pujada final, dreta però curta, i arribem al cim. En total hem esmerçat unes 3 hores per pujar els poc més de mil metres de desnivell que hi ha, travessant un paisatge típicament prepirinenc.
Des del cim, la vista sobre les serres d'Alinyà i de sant Joan, és molt interessant, però particularment em quedo amb la apnoràmica que tenim just al davant de la paret sud de la roca Narieda, on he passat tantes hores arrapat a les seves plaques...

El retorn el fem per un camí molt ben traçat, senyalitzat amb una mena de pals de fusta sense marques, que ens porta cap al barranc de l'Ós. Travessem alguns engorjats i arribem a la carretera, uns 3 quilòmetres més a l'oest de Perles.

Aquí ens tocarà caminar per la carretera per retornar al vehicle, però tenint en compte el poc trànsit i la bellesa d'aquest barranc, podeu estar segurs que val la pena!

A sota he deixat el plànol del recorregut i, al wikiloc, el track.

El porquet ha dit...

Aiiii el tinc molt pendent! Bona ruta!

Ep Joan, una bona caminada per terreny d'escalada, segur que ja vas ullar alguna paret!!

No sé si t'ho vaig posar en algun lloc qie vam estar-hi el dissabte. Em sembla que és més interessant aquesta excursió que escalar el Cogullo per on ho vam fer nsoaltres.
Salut

blog del guillem ha dit...

Si et serveix de alguna cosa, el passat hivern, vaig obrir una via.
Via sense aventura, però disfrutona.

Guillem Arias

Xavi ha dit...

Una bona volteta, amb unes vistes espectaculars si el dia és clar, sobretot a l'hivern quan tot està nevat. La via d'en Guillem la vaig fer fa un mes i és una opció més per pujar al Turp, sense ser una gran escalada és interessant per conèixer el lloc.

Una ruta molt interessant, sobretot la baixada.

Jaume, vam passar prop d'algunes parets desconegudes que no tenien mala pinta... Però alguna estona aniré a la paret sud del Turp, que almenys es veu atractiva.

Mingo, doncs per poc no ens veiem!!

Guillem, ho sabia i potser alguna hi torno i la provo!

Xavi, el tenia pendent des d'una vegada que ho vas posar al teu blog. La veritat és que la volta és molt interessant, i la vall de la baixada, impressionant!