20 de juny 2010

Desirée, al Cavall Bernat

Aquest dissabte la previsió del temps no era cap meravella, però volíem fer-ne alguna amb el Mohawk per anar agafant forma de cara a les vacances. Descartat el Pedraforca, en vam buscar alguna de ràpida a Montserrat, i vam acabar a la Desirée del Cavall que cap dels dos havia fet.

A sobre he posat la ressenya dels Escalatroncs, que trobo particularment encertada, i on s'hi veuen bé els trams més obligats de la via.

La via comença per una placa magnífica, que s'adreça ràpidament i cal fer ús de l'A0 fins gairebé la primera reunió (a sota).
Del segon llarg destaca la divertida bavaresa del començament. Després ja només cal anar seguint els parabolts per una placa cada vegada més difícil. L'entrada a la reunió es pot fer en A0 o per l'esquerra dels blots en lliure, clarament més fàcil.

Al tercer llarg el Mohawk ha volgut provar-se, i he vist que està en un bon nivell de forma, contemplant com treia en lliure i sense patir massa, tot el tram d'Ae inicial i de primer! Una bona lliçó! Clar que diuen que només és 7a....
Mentre pujàvem anàvem veient l'embús que s'estava formant a la Punsola (a sobre), on hem arribat a comptar fins a 3 cordades en una mateixa reunió!

Després la llarga tirada d'aritificial, sense gaire història excepte el còdol que cal encintar per poder continuar, i que no està precisament a prop! Al company no li va fer gaire gràcia el cordino que hi vaig posar i va preferir passar en lliure..., sobre gustos!
Arribats a la R4, el cel s'ha anat enfosquint, però ens ha donat temps d'acabar tranquil·lament. Només ens quedava una bonica tirada amb trams sorprenents, costa d'entendre que per allà s'hi pugui pujar en lliure fins que t'hi poses. És aèria i vertical amb trams desplomats, però sempre hi ha molt bones preses que permeten d'anar pujant per aquell mar de bona roca.

Ens ha agradat força, tot i que si hagués pujat jo de primer, em sembla que hauria posat alguna peça extra a la fissura.... Els friends petits hi deuen entrar de conya.

Des de Gorros, l'aspecte de la Desirée és el de dalt (gràcies Lu!), amb el Mohawk al cim i jo a la quarta reunió a punt per pujar. Costa de creure que aquest llarg no passi de V+....

Després, foto de cim i baixada per la canal del Cavall. A mi em feia angúnia després del record de l'accident que vaig patir-hi fa un parell d'anys, però ara hi ha el tram superior equipat amb cordes. Així ja no em fa tanta por!

Atori ha dit...

Molt bona piada!!
ENhorabona.

salut

Mohawk ha dit...

Que bona la foto de la Lu!!! ;)

SEVIDE ha dit...

Intrigat em tenen aquests plans per l'estiu si entreneu en aquestes vies....
Aneu forts!
Salut

Enhorabona aquesta via és obligada de fer i després de la Puigmal, potser és la més maca. Suposo que ara la cosa està molt millor de quan jo la vaig fer, la tirada més dura per mi va ser la quarta, l'artificial, alguns burils estaven petats i el maquina que anava amb mi la va fer gairebé tota en lliure, no crec que ara ho fes.

Joan Baraldes ha dit...

Felicitats per la via, esteu molts forts perquè, jo despres de fer-la, mai hagués dit que era una via ràpida de fer.

salut i a tibar

Eduard ha dit...

Ostres Joan, dissabte us vam veure des del cim de l'Elefant, que bo!! Des d'allí realment sembla mentida que el darrer llarg sigui només V+. Una via molt maca!

Felicitats Joan! aquí sí que la roca és de confiança no?

joan asin ha dit...

Enhorabona, amb el reequipament ha quedat una via força bona i amb caracter , tot seguir amb els seus passos obligats.

Dr. House ha dit...

Osti Gatsaule! No te res a veure amb la piada però és que fa temps que quan et llegeixo sempre ho penso.
No t´han dit mai que ets clavat a un periodista de TV3? aquell que està normalment per la zona d´Orient Mitjà....no recordo el nom...
Sembla el teu germà bessó!! :)

lux ha dit...

Felicitats per la via!
Realment és que es veu una ben bona línia i en la piulada es nota que és de disfrutar! aiixxx...
quines ganes que li tinc!

Bé, a seguir amb l'entreno!
i de res ;)

Llorenç ha dit...

Molt guapa la via! Veig que et busques bons aliats per fer aquestes vies de caràcter!!!! ara amb el reequipament si que sembla una bona via per anar a fer metres i una mica més de compromís. Així m'agrada, anar acumulant informació per quan l'anem a fer nosaltres!

Gràcies, Atori, és una bona via!

Mohawk, és genial, fins i tot has quedat bé!

Sevide, res de l'altre món, en pots estar segur...

Mingo, la quarta tirada en lliure? Costa de creure! Ara està ben equipada, però no sabem el què durarà!

Joan B, doncs no trobo que sigui una via on t'hi puguis entretenir, i només són 5 llargs!

Eduard, nosaltres també, però no us vam reconèixer..., he, he!

Jaume, aquí la roca t'agradaria més que a Sant Llorenç, però el lloc no ho sé pas...

Joan Asin, és ben bé això: una via segura però força obligada i interessant.

Dr. House, ara em faràs mirar la TV... I jo que em pensava que m'assemblava al Clooney!!

Lux, segur que la gaudeixis d'allò més quan hi vagis. I no t'oblidis de provar el 7a en lliure!! Gràcies per la foto, hem quedat molt bé!

Llorenç, com que no hi ha manera de quedar amb tu, que veig que t'estàs convertint en el Ballart del segle XXI!