6 de nov. 2006

Llamp del Tro

Aquest diumenge vam fer la segona trobada d'escaladors "blocaires" i el lloc escollit va ser la sud del Pedraforca. Una jornada molt interessant on ens vam trobar 6 escaladors i 4 "blogs", on va començar una discussió molt interessant sobre el concepte d'aproximació curta. Un concepte que va quedar clar que no era igual per a tothom i, la veritat, no ho acabo d'entendre.

La pujada fins al peu de la paret sud del Pollegó Inferior la vam fer per les Coves dels Talibans, un itinerari distret on no ens va caldre encordar-nos, tot i l'espectacularitat d'algun pas. La descripció d'aquest itinerari la podeu veure aquí, i a la foto de sota, 4 de la colla a la sortida de la darrera cova.

Amb en Mohawk ens vam dirigir a la via Llamp del Tro, magnífica i molt ben equipada via de placa de tres llargs, el primer que puja progressivament de V+ fins a 6b+, el segon amb una primera meitat al voltant del 6a i una segona que diuen que és 7a (jo la vaig fer en A0, no com ell que va passar en lliure amb pocs problemes), i un tercer llarg molt sostingut de 6a/6a+.

Mentrestant, en K., la Marta, el PGB i l'Alba, es van ficar al Camí del Tro (a sobre la Marta i en PGB al primer llarg), pujant, baixant, reposant, i aprofitant del dia asolellat que finalment va fer.

Després van probar el primer llarg del Llamp del Tro (a sota, K. obrint el llarg) i van poder comprovar que era una mica més finet.

A les fotos de sota es pot apreciar clarament com en Mohawk treu el 7a després de donar-hi moltes voltes,..., mai tan ben dit.

Per acabar de rematar el dia, entremig de voltors i gralles vam tenir l'agradable visita d'algun trencalòs, que es va haver d'acostar bastant per poder distingir que allò de la paret no eren ossos, sinó tan sols escaladores i escaladors molt primets.

Hola Joan,

Soc la Marta... L'Oskar m'ha cedit la seva identitat una estoneta per poder escriure't.
Em va encantar la sortida encara que ara mateix tinc les cames força tocades i no elles opinen el mateix.
Sols volia dir-te que la foto que indiques al peu que és en PGB no és ell... ho sento PGB.. et treuré el "protagonisme" però soc jo!! :-)

Petonets

Marta

Anònim ha dit...

Exacte! La de la foto és la marta (això de vestir semblant i portar el mateix casc.... :P)

Respecte a les aproximacions curtes... no farem comentaris! hehehehe

No, ara de veritat, algun dia hem de fer una travessa o una bona excursió i si ho podem combinar amb alguna clàssica de la zona, millor que millor! (a poder ser, que tingui com a mínim les reunions BEN equipades i no passi de 6a!!! Que els "berenjenales" on us poseu tu i en Josep són massa per mi ;P)

Anònim ha dit...

Jo crec que el problema de la foto és culpa de no portar el top, ja,ja,ja...

Molt bona la foto de la Marta, llàstima de la corda per dalt! I la que si que m'ha encantat és la de l'Oskar al Llamp de Tro, si li traiem algunes xapes amb el photoshop ho fem passar pel Ratikon!! (Clar que llavors també ens hauriem de traure nosaltres, eh!, perquè amb les xapes a 2 metres i el que patim, ja,ja,ja!)

Molt bon dia i molt bona companyia!!

Anònim ha dit...

No li trequis xapes que al punt on ho vaig deixar prou lluny em semblaven... :) :)

Això em passa per fer les coses una més ràpid del compte i no ser prou auto exigent. Ara mateix hi afegeixo un foto d'en PGB i així milloro la sèrie.

El problema aquest de les cames passa desseguida, en canvi les bones sensacions perduren....

Si, la foto cenital està molt bé, a mi també m'agrada molt.

Ara, amb les dues fotos juntes, ja es nota la diferència, he, he,...

Anònim ha dit...

hehehe ara si que es nota una mica mes la diferencia :P

en efecte, un gran dia i les sensacions perduraran! :D

ivanG ha dit...

Hola!!
Molt guapo el día, está molt bé aixó de llegir la mateixa activitat desde diferents blocs!
La ressenya de la Cova dels Talibans me l'apunto per la propera vegada que pugi per la gran diagonal, quan es triga en arribar al començament de la Gran Diagonal?

Mersi pel "cable" del tema (blocs en castella) la veritat es que no mi sento molt identificat pero cadascú s´ho monta com vol.
Salutacions!!

Si vas per feina, en poc més d'una hora pots estar al peu de la Gran Diagonal. L'horari normal deu estar sobre l'hora i mitja, i si vas una colla, llavors es pot disparar, sobretot si cal encordar a algú.

Si mai hi vas, segur que ho disfrutes.