4 de nov. 2007

Collegats, via Cosmos 1402

Aquest dissabte havíem parlat amb la Lu d'anar a la via Tànger de Collegats, la gran clàssica del sector, però arribats al peu de via vam veure que estava ocupada per una cordada que acabava de començar i que anava especialment lenta. Així que vam preferir anar a la Cosmos 1402 que té unes característiques semblants i els mateixos 10 llargs de recorregut.

A sobre he marcat el recorregut aproximat de la via amb la ressenya gentilesa d'Onaclimb.

La via comença en un replà damunt d'un bloc enganxat i té un primer llarg estrany, amb un flanqueig horitzontal (a sota, la Lu al flanqueig) i una pujada vertical i podrida (a sobre, jo mateix). És l'únic tram de roca dolenta de la via, però cal anar amb compte que, a estones, sembla que estiguis més aviat a Sant Llorenç del Munt !

El segon llarg és molt atlètic i el més difícil de tots, amb una sortida de l'artificial de 6a molt divertida (a sobre), però almenys la roca ja és a prova de bomba.

Despres, un flanqueig més senzill (a sobre) et deixa al peu del mur de Vº del quart llarg (a sota).
Unes tirades més tumbades, que també tenen les seves sorpreses (a sobre, la Lu als passos de IV del sisè llarg) i que són divertides i amb molt bona roca, ens van acompanyar fins el penúltim llarg, un diedre molt marcat que es va complicant a mesura que puges i que acaba amb un tram de V+ força aeri (a sota).

En resum, una via molt interessant, amb bona roca i ben assegurada (nosaltres no vam posar res en tota la via), molt adequada com a segona opció en cas que la Tànger estigui plena o directament com a primera opció.

En aquest cas ho vam encertar de ple, la cordada que ocupava la Tànger encara era a la paret quan nosaltres ja tornàvem a ser al cotxe !

Com a curiositat geològica, a la paret del davant (a sota) podem apreciar un curiós contacte entre les calcàries plegades de l'esquerra i els conglomerats de la dreta, que són horitzontals excepte en el punt de contacte. Aquí, els conglomerats quan es van dipositar, es van adaptar a la forma inclinada de les calcàries.

flx ha dit...

Interesant, sigui o no com alternativa a la tanger.
Si ho arribo a saber m'hagues enxufat amb vosaltres que em vaig quedar sol a ultima hora.
Per cert lu...quin reportatge fotogràfic més xulo que t'han fet ;-)

salu2
flx

Antoni Aymami ha dit...

Felicitats per tots dos, bona via Joan, a mi particularment en va agradar mes que la Tanger. El primer llarg el vaig trobar estrany i a pesar de fer-lo de segon en va resultar mes complicat que el segon de primer també s'ha de dir que el segon llarg quasi es pot fer amb A0 de la quantitat de parabolts que hi ha. Recordo també, com molt maco el novè llarg amb el flanqueig a esquerra molt vertical abans d'entrar a la reunió.

Llorenç ha dit...

Aaaahhh!!!!!!! quina enveja més sana!!! aquesta la tinc pendent d efa temps! es veu una linea molt guapa!!Tot i que ara teniu que anar a fer la Tanger! molt recomanable!
Felicitats per la via! nosaltres no vam anar per la zona pensant que ja faria massa fred però eig que aneu amb maniga curta!!
felicitats per la via!!!
i algunes fotos son molt guapes!

Llàstima Fèlix, ja tinc ganes de conèixer-te !

No m'agrada comparar vies perquè cadascuna té les seves virtuts i defectes, però això no treu que no deixi de pensar en la Tànger. En tot cas el canvi de darrera hora va valer la pena !

jaumeplanellpiqueras ha dit...

Una via espectacular, felicitats per l'activitat, però et veig obsessionat amb la roca de Sant Llorenç!

Raquel ha dit...

Felicitats a tots dos per la via!!
Ara hauré d'apuntar-me una altre com a pendent... la Tànger ja estava a la llista... se m'acomula la feina!!
Veient les vies que ha fet la gent aquest pont... m'estic estressant!! Je, je!! Però quin estrés tant agradable... quant que em queda per gaudir!!
Vosaltres no pareu, que jo aniré allargant la llista!!

lux ha dit...

Bones Crak!!

Doncs realment una via molt xula! Em va agrada molt!
les ganes que tenia de fer una via llarga ... de veritat!!!
molt bona idea portar-la de reserva per si hi havia embus a la tanger!

Ara que he notat el dies passats fent vies menys exigents...
No pot ser!

pc Felix, quina pena!!..a veure si coincidim...!!

i pel que fa a les fotos.. ostres...
son una autentica passada...i mira que jo acostumo a espatllar-les irremediablament! o sigui que tenen doble merit!

Moltes gracies per la jornada!!!

Piter ha dit...

Ondia.. curiòs ja que jo aquest dissabte tambe rondava per la roca del pessó.. concretament disfrutant de valent per la Sang de Crack.

Una zona genial.. i una dia de nassos.. llastima de no coincidir per alli en persona.

Apala.. ens veiem !!

Jaume, sabia que algú es picaria amb això de la roca de Sant Llorenç,... Recorda'm que et dec una cervesa !

Raquel, no et responc, ho sento. Ja voldria jo tan sols tenir una de les teves vies a la llista....

Lux, el plaer ha estat per a mi, és fàcil fer fotos bones a una bona model amb molta paciència !

Piter, això et passa per no voler escalar mai amb mi !!! Per cert, espero amb delit la teva crònica de la via, tinc esntès que és una meraella de fissures dures.

Xavi ha dit...

Hola Joan, bones vies a Collegats. Jo les tinc bastant a prop de casa i hi vaig sovint. Et recomano la Tànger, Kollegats i la Sang de Crack (aquesta última més dura però molt guapa). I la Passage o la Exceso a la roca del Diable. Llàstima que els cables i cordes de baixada del Pessó estan una mica cascats.
Records! Per cert aquest novembre tinc dies de festa a veure si per fi fem alguna via. Adéu.

Pekas ha dit...

Pues si...una bona vía... a veure...llibreta dels deures... apuntar... vía Cosmos... :-))))

I el apunt geológic final... asies...!!!!!!! :-))))

Piter ha dit...

Eis.. que jo no he dit mai que no vulgui escalar amb tu !! Quan vulguis m'apunto a pujar-ne alguna d'interessant... !! I si s'allarga i el temps cambia... tambe podem fer una esquiada de les bones!!