18 d’oct. 2007

Miranda de can Jorba, via Escabroni escapullini

Aquesta tarda, amb el Toni, hem anat a resoldre un tema que tenia pendent. I és que com pot ser que encara no hagués pujat l'escabroni escapullini a can Jorba ? Tenia el síndrome de ser l'únic escalador que no l'havia fet.

En tot cas, apurant les hores de llum de la tarda que mica en mica es van escurçant, hem pogut resoldre el misteri.

Una via compacte, amb un inici sobat i més difícil del que diuen les ressenyes (jo hi poso V, a sota), i una continuació amable amb els espits potser un pèl allunyats en algun pas de IV+.

Tota la via té una roca compacte i excel·lent, llàstima que la via Bego la desvirtua una mica perquè quasi la trepitja.

El segon llarg (a sobre) puja cap a unes alzines i fa reunió a la cornisa. És senzill excepte un sostret que te l'has de mirar, IV+. El tercer i quart, que hem empalmat van directes cap al gran sostre per una placa fàcil. Després en flanquegen la vora seguint una genial placa de forats, lleugerament desplomada (a sota, jo mateix i, més avall, el Toni). Un tram que, al contrari que l'inici de la via, trobo que és més senzill del que diuen les ressenyes (jo hi posaria V com a màxim, V espectacular, això si !).

La baixada l'hem feta en tan sols dos rappels, un de 35 m per travessar el sostre fins la R2 (a sobre), i un altre de 60 m fins al peu de via. Bé, no arriba exactament al peu de via però només hi falten un parell de metres que es poden resoldre desgrimpant fàcilment......

13 comentaris:

Xavi ha dit...

Aprofitant les tardes fins l'últim dia abans que canviïn l'hora, eh Joan?

PGB ha dit...

Carai Joan, us va anar justet (veient la llum de l'ultima foto).

Jo tinc el sindrome de ser l'unic escalador que no ha pujat a la Miranda de Can Jorba per cap de les seves vies... hi haure de posar remei em sembla! :P

jaumeplanellpiqueras ha dit...

Gatsaule, ho he de confessar, jo tampoc he fet l'Escabroni!, me la vaig mirar l'altre dia que vaig fer la Bego-Kush, Kush-Bego, i la tirada per sobre el sostre es veu espactacularíssima....com que he fet totes les altres, Glòria, Andreví, Sol solet, ara potser ja toca anar a l'Escabroni.

marsi ha dit...

Osti doncs jo no soc escalador llavors! Deunido les intrusions que he fet per Montserrat però aquesta encara la tinc pendent! He fet la seva veïna Sol Solet això si! Per cert et vam veure amb l'Ivan el Terrible al parking de la cara sud del Pedra. Es el dia que vosaltres anaveu al Roget a fer l'Horoscop em sembla! Jo es que soc friki dels blogs (per fi n'he fet un) i et vaig reconeixer i ell m'ho va confirmar.

Au a seguir trepant i dp piar!

Salut

Gatsaule ha dit...

Si, ja s'han acabat les tardes, aquesta tarda l afeina m'impedirà fer res més...., però segur que trobo algun forat !

Tot això és un consol, pensava realment que era una via que tothom havia fet ! Ara, Jaume i PGB, no teníu excusa, encara que per motius diferents... A més, és una via ràpida.

Marsi, a veure si coincidim algun dia !

Llorenç ha dit...

Es de les primeres vies que vaig fer en la meva incursió a Montserrat fa uns anyets...igual algun dia la repetim!

i....ja era hora! ja està be de fer-nos enveja escalant entre setmana!


be, a veure si algun dia coincidim!


sort!

Anònim ha dit...

casualment akesta la vaig fer ahir mateix i he nat a parar al teu blog!
preciosa via, jo la vaig disfrutar molt!

Anònim ha dit...

punyeta marsi, k fas x aki??? tacabo d veure! jeje k fuerte...el mundo es un pañuelo!
muak

edelweiss ha dit...

muntanyenc! torno a ser la d'abans...xo deixant d banda el caxondeo dl nom d gatita!:P
escolta, em pots recomanar alguna vieta d caracteristikes smblants? soc una iniciada i no en tinc ni punyetera idea xo tinc ganes!ah, i x montserrat clar!:)
merci!

Gatsaule ha dit...

Hola Gateta, he, he,... M'ha agradat el nom !

Si has fet l'Escabroni i t'ha agradat, la majoria de vies de Montserrat que trobaràs almeu blog et poden anar bé, però no deixis d'anar a l'Esparreguera de la Roca Gris i a les altres de la Miranda de can Jorba.

He vist que ets metge, fa dos dies que em vaig fer un esguinç al turmell, em pots donar algunes recomanacions ?

Anònim ha dit...

holas!
no havia pogut tornar a trobar el teu blog!
doncs l'esparreguera ja lhe feta!:DDDD i ahi seguimos!
uiiii un esguinç??? bufff kina rallada! fes una bona recuperacio eh? pilla't una pilota d tennis i vas jugant amb la planta del peu x recuperar la sensibilitat propioceptiva! es a dir, x poder tornarte a enfilar dp b x les parets!
fins aviat!

edelweiss ha dit...

holas!
no havia pogut tornar a trobar el teu blog!
doncs l'esparreguera ja lhe feta!:DDDD i ahi seguimos!
uiiii un esguinç??? bufff kina rallada! fes una bona recuperacio eh? pilla't una pilota d tennis i vas jugant amb la planta del peu x recuperar la sensibilitat propioceptiva! es a dir, x poder tornarte a enfilar dp b x les parets!
fins aviat!

Gatsaule ha dit...

Moltes gràcies pel consell, provaré això de la piloteta.

Però per si de cas, aquest cap de setmana tornaré a la paret per veure si la cosa és greu o podem anar fent....