21 de febr. 2023

Via Súper amics, a la Muralla, solana de Queralt

Al damunt de la Vinya, a la solana de Queralt, hi ha una zona d'escalada molt interessant on s'hi han obert una bona colla de vies, la majoria de 3 llargs. Hi ha el sector de la Muralla amb vies força dures, i entremig una petita agulla on anys enrere ja hi vam anar a fer la via Èlia.

Ara hi hem anat amb el Moi a provar la que puja per la vora, la Súper amics, que puja directa per la placa. A sobre he deixat la ressenya que van fer els Visas.

L'aproximació és força evident, cal voltar la Vinya per la dreta i seguir el camí fins trobar un petit rètol de fust amb el nom mig esborrat de la via. En tot cas, si arribem a l'esperó o a la canal, ens hem passat de llarg!
Tota la via ens ha agradat molt, amb passos difícils que hem gaudit provant-los i traient-los, i altres de més durs que hem resolt amb algun A0. L'equipament generós ajuda....

El primer llarg l'ha fet el Moi, un llarg d'anar fent tret d'un pas desplomat que costa d'agafar. Spoiler: si aneu per la dreta és molt més fàcil!!
El segon llarg comença amb un mur molt dur, però ben aviat es deixa fer i llavors hi ha uns passos molt bonics!

Continua amb un flanqueig que sembla més senzill del què acaba sent. Aquí és important trobar l'alçada bona per passar, més amunt o més avall la dificultat canvia.
La darrera tirada segueix la tònica, roca molt bona, escalada molt interessant, i alguns passos on cal tibar de cinta per poder passar.
I per baixar sobretot no us emboliqueu rapelant per la paret, la canal de darrera és molt còmode, i es pot baixar desgrimpant o amb un parell de ràpels de 30 m que et deixen al camí.

L'haurem d'anar a provar aquesta, la Elia ja em va agradar molt, per cert no hi ha restriccions per aquí?

A mi em va agradar més què l'Èlia.... I de restriccions res de res, cap problema. Només algun rumor....