6 de set. 2019

De Cervinia a Valtournenche, pujant al Bec Pio Merlo

Abans de deixar Cervinia i la Vall d'Aosta, fem una caminada que inicialment pensàvem que seria una passejada i, al final, va acabar sent una travessa molt interessant i que recomano de cor. 5 hores de caminada que ens van permetre pujar al Bec Pio Merlo i a la Motta di Pleté (850 metres cap amunt), i baixar després tranquil·lament fins a Valtournenche (1.450 metres cap avall).

Amb temps de prendre-hi unes bones cerveses i tornar a Cervinia amb el bus de la vall.

La ruta comença a la part alta de Cervinia i està prou senyalitzada amb fites, alguna marca de pintura i algun senyal. Uns senyals on hi ha informacions bàsiques que difícilment trobarem a casa nostra: temps, alçada del lloc on anem i dificultat del tram.
La part inicial de la caminada va cap al sud, per dins del bosc, resseguint camins que semblen centenaris, i mica a mica es va enfilant en direcció est. Darrera nostre el Cerví és sempre omnipresent. Avui emblanquinat per les tempestes d'ahir a la tarda.

El Bec Pio Merlo és un cimet que destaca clarament de la resta del massís, al peu del qual hi han fet una mena d'altar. Un cim petit amb 2 o 3 passos de IVº per arribar al cim, que té una bona vista sobre la vall i les carenes de l'entorn del Cerví.
Després de pujar també a la Motta di Pleté, el camí va baixant cap al sud en direcció a Valtournenche. Entre tanta roca metamòrfica també trobem algunes franges importants de marbre que destaquen en el relleu i, sobretot, per la gran quantitat de flor de neu que tenen al damunt.

Mentre baixem, recorrem les grans àrees de pastura d'estiu, amb granges i alpeigs on elaboren el formatge característic de la vall: el Fontina.
Fins que finalment entrem al bosc i fem la darrer baixada per un camí magnífic, que ens porta fins al centre de Valtournenche.

A sota deixo el recorregut, i al Wikiloc el track.

Quin paisatge ! evidentment els passo de quart amb sabatilles he he he.
Uff el Fontina que bo !

El Fontina és el millor de la Vall!! Tret de les muntanyes, clar...