15 de jul. 2019

Pointe de Sales (vall de Samoens).

La Pointe de Sales és el cim situat més al nord de la serra de Fiz (Rochers des Fiz), la punta petita de la dreta a la foto de sobre. És un cim molt interessant, tant per la vista que té, com pel recorregut i, sobretot, per la seva solitud. No és un objectiu de masses... I un desnivell total d'uns 1.400 m fa que sigui una bona caminada!

Cal anar amb cotxe fins a Sixt-Fer-à-Cheval, i continuar cap al sud fins a l'aparcament de Lignon, on s'agafa el GR que puja en direcció sud cap al refugi de Sales.
Tot el recorregut fins al refugi segueix el curs del torrent de Sales, que és un festival de cascades, fins al seu espectacular naixement (a sota).
Arribats al refugi, deixem el GR i girem 180º per un petit corriol que puja en direcció contrària. Un camí que inicialment se segueix bé, però que cap a la part superior travessa un lapiaz i cal anar alerta de no perdre les fites.

El camí va guanyant alçada de manera força còmode, i aviat som als altiplans superiors.
Estones amb camí, estones sense, ja només caldrà fer un darrer esforç per arribar fins al punt més alt.
Des del cim, la panoràmica impressiona, tant cap a la paret est de la serra de Fiz, amb el Mont Blanc al fons, com cap al Mont Buet, on hi vaig fer una bona travessa fa un parell d'anys!
Les vistes cap a l'anomenat Desert du Platé tampoc deceben.

I després de gaudir d'una llarga estada en aquest cim especial i fins ara desconegut, retorno el camí de baixada cap al refugi de Sales....
... i cap al cotxe pel mateix recorregut de pujada.

A sota us deixo l'esquema del recorregut, i al Wikiloc, el track.

Nosaltres aquí patint calor i tú als Alps ! que be que t'ho muntes Joan !

Els Alps són grans...., però no sé si hi cabem tots!