27 de des. 2018

Canal Estreta al Gra de Fajol Petit

Feia molt temps que no hi anava cap a la zona d'Ulldeter..., però aquest hivern tan curiós, que ha deixat les canals amb un estat que sembla que estiguem a l'abril, ha estat un bon moment per tornar-hi. Així que fa un parell de setmanes vam anar a la canal Estreta amb el Moi.

Des del Berguedà, el viatge és llarg, però la curta aproximació i la rapidesa de l'ascensió també compensa. La veritat és que va valer molt la pena, i vam poder tornar a una hora on encara no havien començat les cues a la carretera!

El camí per arribar al refugi ja estava completament glaçat, així que ens vam calçar els grampons molt aviat.

Després, a l'aproximació per la canal, ja vam veure que la traça era fantàstica, qüestió tan sols de pujar un graó rere un altre...
Actualment hi ha 3 ressalts, a la canal. Algun fins i tot amb algun pas equipat. Però les condiciones eren tan excepcionals que no vam treure la corda de la motxilla en cap moment, no valia la pena.
Gel en bon estat, neu dura, traça marcada, progressar segurs sense corda..., que més podem demanar?
Doncs un dia fred i seré, tal i com va fer. Un bon dia, amb sol i aire gèlid, ideal per ficar-se en una raconada com aquesta.
La canal ens deixa entre el coll i el cim, així que seguim la carena i arribem al punt més alt amb facilitat.

La tornada consisteix en tornar per la carena fins arribar al coll amb el Gra de Fajol Gran, i d'allà flanquejar la pala fins a la base de la canal Central, que veiem plena d'alpinistes. Un retorn lògic i ràpid fins l'aparcament altra cop, i una matinal molt interessant.

Enhorabona ! sovint no cal anar gaire lluny per gaudir d'una escalada Alpina. Vas gaudir i molt, es llegueix entre lletres....

Si, està fent un desembre molt bo pels corredors de neu. No n'hi ha gaire, però està en molt bones condicions!