30 de des. 2018

Roc del Boc, corredor central

No hi ha res com una bona sortida per Sant Esteve per fer baixar l'àpat de Nadal! I com que les condicions per les canals es mantenen, anem a la vall de la ribera de Planés per acostar-nos a la cara oest del Roc del Boc per provar la canal Central (al mig a la foto de dalt).

L'aproximació és còmode, hi ha poca neu al camí, i la trobem dura i amb plaques de gel. En una hora i mitja estem al peu de la canal.
Sabem que hi ha reunions equipades, però al tram inicial no les sabem veure.... Pugem sense encordar-nos fins al començament de les dificultats, un tram de mixte on només cal anar alerta de no relliscar.

El problema principal és la protecció, sempre bastant precària i amb aliens i tascons petits.
Després arriba un segon tram amb més gel i una petita xemeneia. Aquí hi ha una xapa abans de la xemeneia.
I a la sortida, la primera reunió muntada, amb un parabolt i un espit.

Després, un tram llarg de neu amb bon pendent però sense complicacions, ens porta fins a la cascada. Un tram ben glaçat que deu tenir uns 70º, on vam posar 2 bons cargols de protecció. Un gel en bones condicions, on s'hi notava el pas de la gent.
Sortint de la cascada trobem la darrera reunió equipada, des de la qual es pot rapelar la via. Allà pleguem les cordes i continuem per un corredor senzill fins al tram de sortida.

Aquí dalt el corredor es divideix en dues branques, i cal agafar la de la dreta, obviant una reunió amb un parabolt vermell que hi ha a l'esquerra, que pot provocar alguna emmerdada...
Arribem a una cresta secundària eixuta, on no cal treure grampons perquè de seguida torna la neu.

Alguns flanquejos fàcils però aeris ens porten a la cresta final, i al cim.
Però a dalt encara no s'acaben les dificultats, per baixar cal continuar la cresta en direcció nord. Aquí si que ens traiem els grampons, hi ha poca neu i fan més aviat nosa.

Arribem al pas del violoncel i baixem amb un ràpel de 25 m.
Al coll, tornem a equipar-nos de punxes i tirem avall, per retrobar el camí de pujada, i intentar arribar al cotxe amb les mínimes caigudes, que el camí es manté encara ben glaçat!

Renoi! es veu seriós i tot ! quina sort enguany poder fer servir les eines de gel tant a prop i en tant bones condicions. Bon any 2019 !

Està sent un bon any de neu i gel, que duri!! Que tinguis un bon any, també!!