14 de jul. 2017

Mont de Grange, fent travessa entre Abondance i Châtel.

El Mont de Grange ocupa un lloc central al Chablais i, a més, és el cim més alt de la comarca. També és de les poques que no té instal·lacions d'esquí. Una muntanya interessant que permet fer-hi una agradable travessa.

De bon matí agafo el bus que baixa a Abondance des de Châtel, amb la intenció de tornar a casa caminant i passant pel cim. Un camí que no està senyalitzat però que gràcies al GPS al final trobo i que comença a pujar fort pel mig del bosc.

La ruta segueix més o menys les carenes, i de tant en tant, enmig del bosc, apareixen prats i barraques pels pastors en llocs certament idíl·lics.
Els camins també són una joia, camins fets per caminar. Camins que només els veus ja hi aniries per pur plaer de seguir-los.

Mica a mica el bosc va desapareixent i vaig guanyant visibilitat. Es comença a notar el fet d'estar al mig de totes les línies de carena.
Una carena planera m'acosta al darrer pujador que porta al cim, i que és més agradable del què m'havia imaginat.
Des de dalt la vista és immensa cap a Suïssa i el massís del Mont Blanc. Al davant mateix també apareixen les Cornettes de Bise, on puc reconèixer l'itinerari de fa dos dies.

A l'altra banda també reconec Châtel, cap on he de fer cap. Miro el mapa i veig que el millor camí serà baixar per la cresta de Coicon, arribar a Trés-les-Pierres i allà prendre un seguit de pistes i camins fins al centre de Châtel.
La baixada continua sent molt agradable. Aquests camins em tenen enamorat. El fet de ser molt estrets i amb molta vegetació a les vores, fa que l'impacte dels bastons dels excursionistes faci menys mal.
Finalment arribo a les envistes de Châtel, enmig d'una bona calorada, i vaig a buscar l'ombra del petit apartament que he llogat i que utilitzo com a camp base.
I si teniu interès, podeu trobar el track al Wikiloc.

Bona caminada Joan, el tendó respon be veig. Què' preparant l'objectiu principal?

Si, però sobretot provant el turmell. Al final no vam poder fer cim a cap quatre mil, però. Una forta nevada ens va putejar...