19 de jul. 2016

Cerdà-Vergés i Cerdà-Pokorski al pany nord del Calderer

El diumenge 3, amb el Pep i l'Anna, ens animem a provar una de les vies bones de la nord del Pedra, la combinada Cerdà-Vergés i Cerdà-Pokorski. En realitat volíem seguir a dalt amb la Cerdà-Anglada, però no hi vam ser a temps.

Avui ens fa un dia collonut, res a veure amb el de l'Homedes. Aquí també estem sols, una altra diferència important... Bé, fins que arriben dos moianesos ben trempats que ens aniran seguint tot el dia.

L'aproximació és força evident, cal anar cap a la base de la Piràmide, i la via comença just al seu extrem esquerre, sota d'un diedre molt evident. De ressenya agafem la que va fer el Luichy.

Pugem a pèl el primer tram de III+ i ens encordem a la bauma. Aquest primer llarg fa que la via tingui un inici desagradable, sobta la roca trencada, la poca adherència, la verticalitat.... Després, ja ens hi anirem acostumant.
El segon llarg és, per a mi, el més dur de tot el conjunt. Un diedre molt vertical, amb trams desplomats, completament desequipat, que cal treballar bé i amb calma. Sobretot perquè la roca no és massa abrasiva.
El tercer també és finet, però es deixa fer molt millor.

Després arribem a la feixa per un quart llarg molt trencat, on cal anar molt alerta, tot i la baixa dificultat. Allà comencem la segona via amb un flanqueig a la dreta i un diedre vertical atletic i evident que ens porta fins al tram més complex.
Una tirada curta amb un tram de 6a ben protegit, però on cal no entretenir-s'hi massa, i un darrer llarg difícil, el vuitè, on cal donar la talla sobretot al sostre de sortida.

Fins ara hem anat molt bé, l'escalada a l'ombra és agraïda i la companyia encara més!!
A partir d'aquí venen dos llargs de sortida més senzills però on cal no badar. Costa trobar la ruta si no la coneixes i també té algun tram vertical que pot sorprendre.

Després ja sortim per la Pany en un parell de llargs fins al prat superior, on ens desencordem i continuem grimpant fins al Collet de la Cova i la bretxa del Gat.

Una cervesa al refugi ens servirà per acabar de gaudir d'un dia rodó en gairebé tots els aspectes!