30 de set. 2012

Viel del Pan

Quan marxes quinze dies als Alps, algun dia ha de fer mal temps. Nosaltres vam enganxar un dia de pluja intensa i, al vespre, amb els termòmetres molt baixos, ja vam endevinar el que ens trobaríem l'endemà: una bona nevada!

Així que vam agafar el cotxe per pujar fins al passo Pordoi i aprofitar per anar a xafar neu tot fent un recorregut clàssic i força còmode, el Viel del Pan. Un itinerari clàssic que sembla que rep aquest nom perquè era la ruta que feien els qui cobraven les contribucions i els drets de pas (els pagos).

A la collada ens trobem amb que la nevada ha quallat força, no sé si avui faríem tan bé la volta del Sassolungo (a sota)...
Tot just començar, i la Marmolada impressiona (a sobre), avui no hi deu haver gaire gent escalant a la cara sud! Ni tampoc a la ferrata dei Finanzieri del Cólac (a sota)....
Fa fred i bufa el vent, així que quan arribem a l'acollidor refugi de Sass Beccei, aprofitem per parar una estona.

A partir d'aquí, el camí és un llarg flanqueig que va planejant per sota de la carena, sempre davant de la Marmolada,. en direcció a l'embassament de Fedaia.
El dia no és massa bo, però el camí és molt agradable. Flanquegem fins una cruïlla on podem triar si baixar a l'embassament o pujar al coll de Portavescovo, que és on anem nosaltres.

Pugem al coll i baixem pel costat oposat per tornar al passo Pordoi (a sota, al fons). Ara sembla que el temps vol millorar i la neu ha començat a marxar.
Tot tornant pel costat oposat de la carena, ara la Marmolada ha desaparegut i és el Piz Boé qui tenim sempre al davant (a sobre).

Anem de pla i baixada fins creuar la carretera i, amb una curta pujada retrobem el punt de sortida dalt del passo Pordoi, després de fer una bona caminada amb poc desnivell, que podeu veure al mapa de sota i al wikiloc.

Ves com canvia el temps per aquestes contrades!!! a nosaltres també ens va fer canviar els plans, però mira per on, encara millor ja que vam escalar més, el Pelmo i la Civetta estaven com per deixar-ho per un altra dia.

Si, el temps va canviar de cop, però la neu no va durar gaire, sobretot als vessants solells!