13 de juny 2012

Canals de Catllarí i Font del Pi, des dels Porxos. Rasos de Peguera.

Tot i que els berguedans, quan volem fer caminades curtes, sempre tirem cap als Rasos de Peguera (els tenim ben a prop), encara hi podem trobar raconades més tranquil·les i solitàries, com pot ser tot el vessant de ponent de la serra.

De bon matí, deixem el cotxe prop de la bonica ermita dels Porxos, penjada a la cinglera (a sobre), i marxem cap a l'oest. Sempre cap a l'oest com el conegut professor Tornassol.

Després d'una primera pujada, el camí es torna planer i travessa una bonica pineda de pi roig fins arribar a la carena de la serra del Jardí. Llavors ens apareix la serra d'Ensija al davant, i podem intentar d'endevinar per on passarem per tornar, entremig de boscos i prats.
El camí baixa de cop, i anem a buscar el camí de la casa de Canals de Catllarí. Abans, però, arribem a la mig ensorrada ermita de Sant Martí de Canals, des d'on veiem la casa de Canals davant nostre.

Canals és una masia imponent, que destaca pels seus arcs a la base que li permeten d'arrapar-se fort al vessant, i que tot i l'abandonament encara aguanta ferma en un racó lluny de tot arreu.

Una baixada forta per travessar el torrent de l'Aigua de Llinars i una altra pujada similar, ens porten fins a la casa. Avui fa calor, i no aprofitem per fer un bany a la riera pels pèls...., que el camí travessa per la vora d'un gorg ben atractiu.
Per tancar la volta, pugem fins a la font del Pi, una antic veïnat abandonat situat al peu de la Roca Gran del Ferrús, i després retornem als Porxos travessant l'antiga estació d'esquí dels Rasos de Peguera.

Al final n'ha resultat una volta molt aconsellable i que permet prou variants interessants, de la que us deixo el mapa a sota i el track al Wikiloc.

El porquet ha dit...

Aquest cap de setmana tinc pensat fer cap a Peguera! La idea era acabar pujant a Ensija, però m'anoto aquesta per a la propera visita al Berguedà!

Xavi ha dit...

Una bona volteta en una contrada molt bonica. Per cert, hauríem d'anar buscant una data per anar a Orlú, no?

Es que teniu una comarca molt xula

Pere de can Peret ha dit...

Una vegada vaig fer una excursió per aquesta zona, buscant unes gorges del Tec que no vàrem saber trobar.
És molt bonica la zona.

L'autor ha eliminat aquest comentari.

Porquet, doncs si puges a Ensija, fes-ho pel Ferrús, baixant després pel dret. És una volta molt interessant i la pujada és més distreta!

Segur que hi trobes molta més gent que no si anessis a Canals....

Xavi, quin dia et va bé?

Mingo, veig que estàs recuperant el bon gust!!

Pere, les gorges del Tec comencen a la zona de Sant Martí de Canals, riu avall cap al sud. I ara estan totalment equipades amb rappels!

Oh, quina excursió Gatsaule!
Haig d'anar a la casa de Canals i Sant Martí, que no hi he estat.
Els Porxos, els Rasos...jo encara he vist dos habitants de Peguera. (Ui, ho deixo que m'agafa la melangia).

Doncs t'hauràs d'afanyar a anar-hi, a Peguera, abans no comenci la construcció del macrocomplex dels àrabs....

Si vas conèixer als darrers habitants de Peguera, segur que almenys un dels dos es deia Casòliva!!

I no et perdis la casa de Canals abans no s'ensorri, ara no tens excusa!

jaumeplanellpiqueras ha dit...

Quines vistes mes impresionants de la Gallina Pelada!

Si, Jaume, passes per davant a l'anada, i a la tornada també, només que molt més a prop!