22 d’abr. 2010

Castillonroi i Valldelou

Diumnge passat, per una vegada i sense que serveixi de precedent, vaig anar a conèixer aquestes dues escoles d'escalada. Una més tradicional, Valdellou, situada en un engorjat que em va sorprendre i, l'altra, Castillonroi, més jove i menys sobada.

Les ressenyes les vaig treure del llibre del bar, en el cas de Valdellou, i d'un post del Luichy en el cas de Castillonroi.

Cal dir que de Castilonroi només vam anar al sector dels Amics, o de los Amics (a les fotos). Un lloc agradable i asolellat, amb poca gent tot i que la nul·la aproximació i la seva proximitat a la carretera imagino que farà que no sempre sigui així.
A Castillonroi hi ha una pila de vies que estan entre el V i el 6a, la roca és bona, estan molt equipades i hi ha de tot. Jo vaig fer-ne 5 o 6 de V+ i una de 6a.

Reconec que cap estava a l'alçada de la que vaig a Finestres, però allà dalt la roca és excepcional! Només una, la núm. 26 del croquis (a sota), em va agradar més que la resta, que també estan bé.
A Valdellou, en canvi, només va ser tastar-ho una mica. Vaig fer-hi un parell de vies de V+ a la zona dels Slabs, que comencen just a peu de carretera. Aquí la roca ja no és tan adherent i es nota que fa més anys que s'hi escala....

La veritat és que l'experiència no va anar malament, feia molts anys que no anava a fer esportiva, però a part de sentir-me en una mena de gimnàs a l'aire lliure, no vaig acabar de trobar-li la gràcia!

3 comentaris:

Pekas ha dit...

jejejeje.. m'ha anat de "fruta madre" el teu post.. perque marxo demà cap allà... :-))))

Fa temps que no vaig a Castillonroy i aprofito aixó d'anar amb gent que comença.. ;-)))

Aniré a treure cap a Valdellou.
:-)))

Jaumegrimp ha dit...

Joan, doncs de tan en tan no va malament una mica d'esportiva, tot i que hi ha llocs millors i més macos pel que comentes, per anar-hi, prova el sector sota els puntals d'âger, ja veuràs com no opinaràs el mateix...espero.

Gatsaule ha dit...

Pekas, està molt bé el lloc, sobretot per anar amb gent que comença. I si fa massa sol, Valdellou té molt més ombra....

Jaume, el problema en aquests llocs és la motivació. Ara, de tant en tant hi ha alguna via que sorprèn. M'apunto la suggerència!