15 d’abr. 2019

Arnau-Oleguer i Queraltina. La integral de la solana de Queralt.

Aquest dissabte al matí ha pujat el meu amic José Manuel, que no havia escalat mai a Queralt. Li he proposat aquesta combinació que em sembla que de totes les possibles, és la més interessant i coherent.

El mestre Joan Asin ja ho va veure així fa temps, també. Dues vies que ja havia publicat i on es pot trobar informació més detallada, aquí i aquí. Així que vaig poder deixar els millors trams al company perquè els gaudis al màxim!

L'aproximació és força evident, només cal seguir el camí de la Vinya, passar el totxo de llarg, i seguir el rastre més evident que porta al peu de la roca. Com que la via està totalment equipada, no cal patir gaire per anar-la seguint.

Nosaltres vam enllaçar els llargs segon i tercer. Pel què fa al quart, vam plegar les cordes i posar-nos les bambes, es tracta d'una caminada on no hi ha cap pas ni de I!!
Després del ràpel i un llarg vertical, arriben dues tirades curioses. Una de curta que flanqueja una agulla pel darrera, amb bona presa però amb una roca que fa patir una mica (a sobre).

I una altra que fa un llarg flanqueig per després enfilar-se verticalment fins al final de la via.
Després de trepitjar les cendres que aboquen de tant en tant des del mirador de Garreta, i que fan una certa angúnia, ens i enfilem i seguim el camí cap a l'oest fins el peu de la Queraltina.

Aquesta la fem en dos llargs. El primer li deixo al José Manuel perquè el gaudeixi, i després enllaço el segon i el tercer. D'aquesta manera pujo tota la via d'una tirada..., no ho havia fet mai i val realment la pena. Molt recomanable.

Després baixem caminant per la cresta, i mirem la cua que hi ha per escalar la Quercus, una de les vies més dolentes que he fet mai, que curiosament sempre està plena. Deu ser aquest afany que senten molts escaladors pel metall.....

Ep mestre! bona combinació, força metres i força de bons, l'amic deuria quedar content!

joan asin ha dit...

Bona combinació. Això de mestre dona de pensar...

Veig als blogs que aquest sector està de moda. Enhorabona

Jaume, si que és una bona combinació, fins i tot vista des de fora!

Joan, si amb la teva activitat i experiència no et puc dir mestre...., ja em diràs qui més hi ha!

Mingo, és una zona molt bona per entrenar pels berguedans, però ara sol estar a petar els dies de festa! Té massa bons accessos!!

Doncs quan pugui ja vindré entre setmana, que per això ens hem jubilat. Ara recuperar la musculatura, per poder disfrutar