4 de gen. 2013

Una volta per la solana del Catllaràs, el puig Lluent des de Castell de l'Areny

Des de Castell de l'Areny, un camí molt agradable que travessa una roureda excepcional, s'enfila en diagonal per la solana en direcció a Sant Romà de la Clusa. Passa per un primer collet i després, mica a mica, va guanyant alçada. De tant en tant, els arbres deixen entreveure el petit nucli de Castell de l'Areny, a sota.

Aquesta caminada no la fem sols, ens acompanya el Caçador, almenys és el nom que vam donar al gosset que ens va seguir ben pacient durant tota la caminada....

Quan el camí arriba a la carena, el canvi en la vegetació és radical, passem de l'assolellada roureda a una fageda tancada i freda que ens acompanya fins a Sant Romà.
El camí continua pujant cap a llevant, davant del Sobrepuny, seguint la torrentada. Ben aviat endevinem el cim del puig Lluent al final de la carena, és el més pelat d'arbres i el que té la millor vista.
Des del cim, girem cap a ponent, fins arribar a pla de l'Orri. Aquí canviem de vall per començar a baixar tot travessant una finca plena dels cavalls del projecte Miranda, que utilitzen per fer teràpia.

Aquí el gos s'ens esvera una mica, però no és nostre i no sabem gaire què fer-hi!

Baixem per la pista i ben aviat tornem a ser a Sant Romà de la Clusa, on recuperem el camí de pujada.
Acabem la caminada baixant per la roureda que ens torna a Castell de l'Areny.

Una bona volta pel Catllaràs, que podeu veure a sota, un massís d'aquells on cal anar-hi de tant en tant!!

Tens raó, però haig de reconèixer que fa una colla d'anys que no he estat pel Catllaràs. A veure si enguany...

Bé, sabent que et queda un pèl lluny, t'ho puc perdonar!!

Intrèpid ha dit...

Vam fer aquesta ruta el setembre de l'any passat i el mateix gos ens va acompanyar tota la excursió (el vam anar alimentant amb galetes Campurrianas).

Si, és trempat el gos aquest. Cada vegada que pujo a Castell de l'Areny em surt a rebre, i suposo que li deu passar el mateix a tothom!!