15 d’oct. 2024

Grande Ruine, punta Brevoort

La Grande Ruine és un dels grans cims dels Ecrins, una muntanya complexa, més un massís amb moltes puntes, entre les quals la Brevoort és la més alta. La base sol ser el refugi Adele Planchart, un refugi situat prou lluny del cotxe com perquè sigui imprescindible passar-hi la nit.

Són 5 hores del cotxe al refugi.

Enguany el refugi estava tancat per obres, així que ens vam atrevir a fer un puja i baixa directament des del cotxe. Una bona botifarra sabent la gran distància que hi ha, sumada al gran desnivell. Al mapa de sota es pot veure la gran distància que hi ha abans no comences a pujar seriosament cap al refugi.
Res, qüestió d'aixecar-se ben aviat i fer un parell d'hores de nit per guanyar temps i agafar el camí que finalment comença a pujar cap al refugi.

Almenys es tracta de bons camins, ben marcats i de bon fer. Mentre ens hi acostem ja veiem que el rastre de les darreres nevades encara és ben viu.
Mica a mica ens acostem al refugi, on hi regna una gran activitat perquè han d'enllestir les obres abans de l'hivern de veritat. Ens van assegurar que a la primavera ja estarà al servei dels esquiadors! I ens ho vam apuntar.
La ruta des del refugi és més o menys evident, es tracta de flanquejar fins la gelera, tirar gelera amunt i acabar d'arribar fins al cim per un corredor que hi ha a la vora esquerra de la paret final.

A sobre he deixat la imatge de la ressenya de Camptocamp, però allà hi trobareu totes les dades. Ara no hi ha ni de bon tros tanta neu, el flanqueig el fem per roques molt polides seguint les fites, però finalment ens podem posar els grampons i tirar cap amunt.
Tot i les nevades recents, la neu es troba en condicions prou bones per anar pujant, I el dia es manté fantàstic!
Al final, un tram de corredor prou pendent i en condicions més justes que la gelera, permet l'arribada al cim!
Un cim situat estratègicament entre la Barra dels Ecrins (a sobre) i la Meije (a sota), i una vista impressionant sobre aquest racó sud-occidental dels Alps.
Sense perdre massa temps, baixem per la carena fins un petit salt on cal fer un ràpel fins a la gelera.

Allà només caldrà baixar pel mateix lloc de pujada fins tornar al refugi, i d'allà al cotxe.

Una llarguíssima tirada de més de 30 km i de 2.100 m de desnivell!