12 d’oct. 2016

Cinque Torri. Paret nord de la torre Lusy i Miriam a la torre Grande.

Les previsions ja són millors, així que deixem Arco i, amb l'Anna i la Maria, tirem fins a Cortina d'Ampezzo, on ens hi instal·larem uns quants dies. D'entrada anem a fer boca a les Cinque Torri, aquest conjunt caòtic d'agulles i torres disposades una mica de qualsevol manera, però que tenen un encant especial.

L'aproximació és senzilla, arribem en cotxe fins al mateix refugi i, amb 10 o 15 minuts, som a qualsevol peu de via.
Ens havíem mirat algunes ressenyes, però mentre caminàvem pel mig del caos ens vam enamorar de la paret nord de la torre Lusy. I dic enamorar perquè feia bastant fred i teníem clar que buscaríem una cara sud, però va ser veure la paret i tirar cap amunt tot i el fred.
Una via on vaig recordant el què representa escalar a les Dolomites. La dificultat de la via no depassa el IV+, però aquí la graduació no té massa a veure amb la que trobem, per exemple, al Pedraforca!

Ens repartim les 6 tirades entre els 3 i, tot i el fred a les mans i alguns dubtes, anem pujant la mar de bé.
La sorpresa arriba quan estem a la tercera reunió. Sento uns crits de "Joan, Joaaaan!!", i de seguida reconec a la Pilar i al Xavi, una parella de berguedans que m'han reconegut i que estan passejant per aquí.

Agraïts per les fotos!!
Una altra peculiaritat són les assegurances. En general costa trobar parabolts a les Dolomites, tot i que mica a mica hi han anat entrant. Normalment trobem molts claus i el martell esdevé obligatori per si cal repicar-los. Aquí, però, a les reunions hi ha uns grans claus cimentats que tampoc van gens malament.
Ben aviat som al cim, des d'on anem a buscar el rappel de baixada. Un dels més estètics i espectaculars que farem durant aquestes vacances...
Després busquem una via més difícil i anem fins a la torre Grande, on comencem la Míriam. Una via amb uns passos inicials difícils i molt suats, que ens fan patir bastant.
D'aquesta via fem els dos primers llargs, que ens serveixen per anar avaluant què és el què ens trobarem aquests dies, i que ens ajudaran a decidir els propers passos a fer.

Les Cinque Torri és un parc temàtic d'escalada ! et pots complicar la vida tan com vulguis.
Agulles estètiques i agosarades. Com disfruteu!

Si, és un lloc molt bonic i amb mil coses a fer. A l'estiu està a petar de gent, però ara hem fet el què hem volgut!